دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

حمله تروریستی به پل کریمه بی‌پاسخ نمی‌ماند

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در سخنرانی به اقدام بامداد امروز حمله به پل شبه جزیره کریمه واکنش نشان داد.

رئیس جمهور روسیه با تروریستی توصیف کردن حمله به پل شبه جزیره کریمه گفت: «پل شبه جزیره کریمه با خسارت‌های شدیدی به دلیل این اقدام تروریستی مواجه شد».

پوتین گفت که تردید ندارد تمامی اقدامات اضطراری درباره پل شبه جزیره کریمه اتخاذ خواهد شد.

وی در ادامه گفت: «جنایت اوکراین بی معنا بوده زیرا پل کریمه مدت‌هاست که برای حمل و نقل نظامی استفاده نمی‌شود».

رئیس جمهور روسیه هشداد داد که این کشور حمله تروریستی بامداد دوشنبه را بی پاسخ نخواهد گذاشت و وزارت دفاع روسیه در حال آماده سازی پاسخی مناسب به این اقدام است.

کمیته ملی ضد تروریسم فدراسیون روسیه اعلام کرد که حمله به پل متصل‌کننده شبه‌جزیره کریمه به این کشور، در ساعت 3:05 بامداد امروز (دوشنبه) توسط دو شناور بدون سرنشین انجام شد.

بامداد امروز بود که رسانه‌های روسی و اوکراینی از وقوع انفجاری در پل کریمه، که این شبه‌جزیره را از روی دریا به خاک سرزمین اصلی فدراسیون روسیه متصل می‌کند، خبر داده بودند.

در بیانیه این کمیته، ضمن تروریستی اعلام شدن این حمله به پل شبه‌جزیره کریمه، آمده است: «حمله تروریستی به پل کریمه، به بزرگراه آن آسیب رساند و دو بزرگسال کشته و یک کودک زخمی شدند».

در پی وقوع این انفجار تروریستی در پل کریمه، عبور و مرور خودروها در بزرگراه این پل متوقف شده و مقام‌های مسکو و کریمه نیز در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام کردند.