جمعه 31 فروردین 1403

حکم نمایندگی بنیاد سعدی برای رایزن فرهنگی ایران در باکو

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
حکم نمایندگی بنیاد سعدی برای رایزن فرهنگی ایران در باکو

معاون سابق بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به عنوان رایزن فرهنگی ایران در باکو مأمور شده است، طی حکمی از سوی ریاست بنیاد سعدی، به عنوان نماینده این بنیاد در امر آموزش و گسترش زبان فارسی منصوب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، در دیداری که به منظور اعطای حکم نمایندگی بنیاد سعدی به قربانعلی پورمرجان انجام شد، غلامعلی حداد عادل، رییس بنیاد سعدی گفت: طبق ماده چهار اساس‌نامه بنیاد سعدی، مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، که مسئولیت آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور را به این بنیاد محول کرده، رایزن‌های فرهنگی، نمایندگان ما در خارج از کشور خواهند بود.

او خطاب به رایزن فرهنگی باکو افزود: در همین راستا و در اجرای موافقت‌نامه بنیاد سعدی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جناب‌عالی به‌عنوان نماینده بنیاد تعیین می‌شوید.

رئیس بنیاد سعدی همچنین ضمن قدردانی از همکاری نماینده پیشین و رایزن فرهنگی سابق ایران در باکو، ضرورت توجه به زبان فارسی در جمهوری آذربایجان را الزامی دانست و بیان کرد: بنیاد سعدی آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت دوطرفه با تمام دانشگاه‌های باکو اعلام می‌کند.

او همچنین با تأکید بر آموزش استاندارد زبان فارسی با جدیدترین رویکردهای آموزشی بنیاد سعدی و به‌روزرسانی منابع آموزشی زبان فارسی در باکو گفت: بازآموزی و دانش‌افزایی مدرسان و استادان حوزه آزفا در آذربایجان از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار می‌رود نمایندگی فرهنگی ایران بتواند هم در حوزه منابع آموزشی و هم در حوزه نیروی انسانی آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی را توسعه دهد.

پورمرجان، رایزن جدید فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در باکو نیز در این جلسه بر اهمیت نسخ خطی و وجود اشتراک‌های فرهنگی ایران و آذربایجان تأکید کرد و زبان فارسی را سفیر ناملموس ما دانست.

در این جلسه شهروز فلاحت‌پیشه، معاون امور بین‌الملل، رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش و ثریا خرمی، کارشناس آسیای مرکزی و قفقاز حضور داشتند.

قربانعلی پورمرجان پیش‌تر معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی، رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا، مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه و مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آفریقا _ عربی آن سازمان بوده است.

انتهای پیام