دوشنبه 26 شهریور 1403

خارجی‌های فصل جدید لیگ روشن / بازار نقل و انتقال عربستان در تابستان: کم‌هزینه اما پرهیاهو

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
خارجی‌های فصل جدید لیگ روشن / بازار نقل و انتقال عربستان در تابستان: کم‌هزینه اما پرهیاهو

در تابستان 2024/25 بازیکنان اروپایی زیادی راهی فوتبال عربستان شدند که مهمترین آنها ناچو، ایوان تونی و کانسلو محسوب می‌شود.

به گزارش "ورزش سه"، بازار نقل و انتقالات فوتبال عربستان کماکان جریان دارد و در روزهای اخیر بازیکنانی که وارد این لیگ شده‌اند، سر و صدا و هیاهوی بسیار زیادی ایجاد کرده‌اند. در مجموع پنجره نقل و انتقالات عربستان اگرچه نسبت به سال قبل هزینه کمتری در آن هزینه شده و همچنین تیم‌های وابسته به حکومت این کشور با درآمد‌های حاصل از فصل گذشته تیم‌داری می‌کنند، اما هنوز فعالیت پر سر و صدای آنها در بازار نقل و انتقالات ادامه دارد که در ادامه بازیکنان شاخصی که این فصل از اروپا به عربستان رفتند را مرور خواهیم کرد.

ایوان تونی - از برنتفورد به الاهلی عربستان مهاجم انگلیسی در لیگ جزیره شرایط بسیار ایده‌آلی داشت و درخشش او در فصل‌های اخیر باعث شده بود تا نامش تبدیل به یک چهره شاخص بازار نقل و انتقالات شود و حتی پیشنهادات خوبی از آرسنال و چلسی دریافت کرد اما در نهایت مهاجم 28 ساله این تیم تصمیم گرفت با رد کردن تمامی پیشنهادات خود مسافر خاورمیانه شود.

ناچو - از رئال مادرید به القادسیه عربستان مدافع و کاپیتان سابق رئال مادرید که یکی از چهره‌های پرافتخار این تیم است، تصمیم بسیار بحث برانگیزی گرفت و حالا در جمع القادسیه عربستان حضور دارد.

کریس اسمالینگ - از رم به الفیحا عربستان مدافع سابق منچستریونایتد و آاس رم در پایان فصل گذشته متوجه شد در تفکرات تاکتیکی دروسی سرمربی جوان این تیم جایی ندارد و بنابراین به دنبال یک ماجراجویی جدید، راهی عربستان شد.

ناتان ناندز - از کالیاری به القادسیه عربستان ناندز روزگاری در آستانه انتقال به اینتر میلان قرار گرفت اما مخالفت این باشگاه برای جدایی او، زندگی فوتبال ناندز را به صورت کلی تحت تاثیر قرارداد و حالا کسی که بیشترین تعداد بازی در کالیاری را به‌عنوان یک بازیکن غیرایتالیایی دارد، به عربستان آمده است.

استیون برخواین - از آژاکس به الاتحاد عربستان او برای پذیرش این پیشنهاد حاضر شد قید دعوت شدن به تیم ملی هلند را بزند تا به الاتحاد اضافه شود و حالا لوران بلان با داشتن یک وینگر راست توانمند فصل را آغاز خواهد کرد.

ژائو کانسلو - از منچسترسیتی به الهلال عربستان مدافع راست پرتغالی باز هم مورد استقبال پپ گواردیولا قرار نگرفت و با توجه به حضورش در لیست مازاد، به نظر می‌رسید بارسلونا برای جذب دائمی او اقدام کند اما شرایط مالی بلوگرانا و لیست اولویت‌های نقل و انتقالاتی هانسی فلیک به گونه‌ای بود که کانسلو به سراغ بررسی پیشنهاداتش رفت و حالا او بازیکن الهلال است.

حسام عوار - از آاس رم به الاتحاد عربستان این هافبک الجزایری که به تازگی 26 ساله شده، روزگاری قرار بود یکی از عناصر کارآمد ترکیب تیم ملی فرانسه باشد ولی پذیرش تابعیت الجزایر، ابتدا باعث شد از لیون کنار گذاشته شود و حالا در آاس رم آنقدر کیفیتش خوب نبود که بخواهد در ترکیب دروسی بماند.

موسی دیابی - از استون ویلا به الاتحاد عربستان وینگر فرانسوی و جوانی که سال‌های قبل در لورکوزن و پس از آن در استون ویلا تبدیل به یک بازیکن آینده‌دار شده بود، در این فصل از مسابقات جایی در تفکرات اونای امری نداشت و تصمیمش برای ادامه دوران بازیگری عربستان بود!

مارکوس لئوناردو - از بنفیکا به الهلال عربستان باورکردنی نیست که این مهاجم 21 ساله و برزیلی علی‌رغم شرایط بسیار خوبی که در بنفیکا داشت و توانست خودش را به عنوان یک استعداد در فوتبال اروپا نشان دهد، حالا در عربستان حضور دارد.

دنیلو پریرا - از پاری سن ژرمن به الاتحاد عربستان پریرا حالا در عربستان شاگرد لوران بلان می‌شود و هافبک دفاعی پاریسی‌ها در 32 سالگی به الاتحاد می‌پیوندد.

محمد سیماکان - از لایپزیش به النصر عربستان این مدافع 24 ساله در این سن و سال و علی‌رغم پیشنهاد مالی مناسب پاری سن ژرمن، تصمیم گرفت همبازی رونالدو شود و به النصر عربستان اضافه شود.

پیر امریک اوبامیانگ - از مارسی به القادسیه عربستان در این تابستان پیر امریک اوبامیانگ با قراردادی دو ساله تا تابستان 2026 به این تیم عربستانی پیوست. پیر امریک اوبامیانگ سابقه بازی برای تیم‌های دورتموند، آرسنال، بارسلونا و چلسی را دارد. این بازیکن گابنی طی 51 بازی برای مارسی، آمار 41 گل و 10 پاس گل را به ثبت رساند.

کورت زوما - از وستهام به العروبه عربستان انتقال قرضی این مدافع فرانسوی اتفاق بسیار بحث‌برانگیزی است. مدافعی که روزگاری یک بازیکن آینده‌دار برای تیم چلسی و فوتبال فرانسه محسوب می‌شد، پس از حواشی بسیاری که در زندگی شخصی‌اش به وجود آمد، حالا به یک تیم تازه صعود کرده انتقال داشته است.

کوئن کاستلز - از وولفسبورگ به القادسیه عربستان کوئن کاستلز دروازه‌بان فیکس تیم ملی بلژیک در یورو، از باشگاه ولفسبورگ آلمان جدا شد و تا سال 2027 به القادسیه ملحق شد تا زیر نظر میشل سرمربی اسپانیایی این تیم فعالیت کند.

جاکومو بوناونتورا - از فیورنتینا به الشباب عربستان کاپیتان سابق میلان و فیورنتینا فصل جدید جانشین اور بانگا شده و این هافبک ایتالیایی یک چالش جدید را آغاز کرده است.

خارجی‌های فصل جدید لیگ روشن / بازار نقل و انتقال عربستان در تابستان: کم‌هزینه اما پرهیاهو 2
خارجی‌های فصل جدید لیگ روشن / بازار نقل و انتقال عربستان در تابستان: کم‌هزینه اما پرهیاهو 3
خارجی‌های فصل جدید لیگ روشن / بازار نقل و انتقال عربستان در تابستان: کم‌هزینه اما پرهیاهو 4
خارجی‌های فصل جدید لیگ روشن / بازار نقل و انتقال عربستان در تابستان: کم‌هزینه اما پرهیاهو 5
خارجی‌های فصل جدید لیگ روشن / بازار نقل و انتقال عربستان در تابستان: کم‌هزینه اما پرهیاهو 6
خارجی‌های فصل جدید لیگ روشن / بازار نقل و انتقال عربستان در تابستان: کم‌هزینه اما پرهیاهو 7
خارجی‌های فصل جدید لیگ روشن / بازار نقل و انتقال عربستان در تابستان: کم‌هزینه اما پرهیاهو 8
خارجی‌های فصل جدید لیگ روشن / بازار نقل و انتقال عربستان در تابستان: کم‌هزینه اما پرهیاهو 9
خارجی‌های فصل جدید لیگ روشن / بازار نقل و انتقال عربستان در تابستان: کم‌هزینه اما پرهیاهو 10
خارجی‌های فصل جدید لیگ روشن / بازار نقل و انتقال عربستان در تابستان: کم‌هزینه اما پرهیاهو 11
خارجی‌های فصل جدید لیگ روشن / بازار نقل و انتقال عربستان در تابستان: کم‌هزینه اما پرهیاهو 12
خارجی‌های فصل جدید لیگ روشن / بازار نقل و انتقال عربستان در تابستان: کم‌هزینه اما پرهیاهو 13
خارجی‌های فصل جدید لیگ روشن / بازار نقل و انتقال عربستان در تابستان: کم‌هزینه اما پرهیاهو 14
خارجی‌های فصل جدید لیگ روشن / بازار نقل و انتقال عربستان در تابستان: کم‌هزینه اما پرهیاهو 15
خارجی‌های فصل جدید لیگ روشن / بازار نقل و انتقال عربستان در تابستان: کم‌هزینه اما پرهیاهو 16