سه‌شنبه 8 آبان 1403

خالی بودن ظرفیت کاروان‌های حج، یک هفته قبل از آغاز اعزام‌ها

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
خالی بودن ظرفیت کاروان‌های حج، یک هفته قبل از آغاز اعزام‌ها

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با وجود اینکه کمتر از یک هفته تا اعزام زائران به سرزمین وحی باقی مانده، هنوز ظرفیت برخی از کاروان‌های حج تمتع تکمیل نشده است.

حدود 36 هزار و 500 نفر از ظرفیت حج امسال به زائران اختصاص دارد

امسال 39 هزار و 635 نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند که 36 هزار و 469 نفر به عنوان زائر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و از این تعداد تا روز گذشته 36 هزار و 287 نفر آمادگی خود را زیارت خانه خدا اعلام کرده‌اند که البته تاکنون 36 هزار و 72 نفر با پرداخت هزینه سفر، ثبت‌نام خود را قطعی کرده و آماده اعزام به حج تمتع شده‌اند.

خالی ماندن 182 ظرفیت در کاروان‌های حج تمتع

با توجه به ظرفیت کاروان‌های حج تمتع سال جاری، 182 ظرفیت خالی در کاروان‌های حج تمتع همچنان باقی مانده است که سازمان حج و زیارت ثبت‌نام از متقاضیان را تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها ادامه می‌دهد.

تاکنون 744 نفر از مشوولان از تشرف به حج تمتع امسال انصراف دادند

نکته قابل توجه در حج تمتع امسال با توجه به تأکید رئیس سازمان حج و زیارت به انصراف ندادن مشمولان از حج تمتع سال جاری به دلیل نامشخص بودن هزینه‌های حج تمتع در سال‌های آینده، تعداد انصرافی‌ها است؛ به طوری که تا روز گذشته 744 نفر از افرادی که سال 99 در کاروان‌های حج تمتع ثبت‌نام کرده بودند و مشمول تشرف به سرزمین وحی بودند، با افزایش هزینه‌های حج تمتع و مشکلاتی همچون همراه نبودن یکی از اعضای خانواده در این سفر به خاطر اعمال محدودیت سنی از سوی سعودی‌ها، انصراف و ترجیح دادند سال‌های آینده به این سفر معنوی مشرف شوند.

هزینه حج تمتع امسال به طور متوسط 45 میلیون تومان شده است و زائران حج سال 99 که هزینه این سفر را پرداخت کرده بودند، با توجه به افزایش قیمت‌ها از سوی سعودی‌ها، باید نسبت به تکمیل هزینه‌های حج اقدام کنند تا امکان تشرف به این سفر معنوی را داشته باشند.

به گزارش فارس، امسال بر اساس تصمیم سعودی‌ها فقط افراد کمتر از 65 سال که حداقل 2 دُز واکسن مورد تأییدشان را زده باشند، امکان تشرف به حج تمتع را دارند. سازمان حج و زیارت هم با وجود اعتراض نسبت به این تصمیم، محدودیت سنی را اعمال و در اطلاعیه‌ای از امکان ثبت‌نام مشمولان متولد 10 خرداد 1336 به بعد خبر داد که به این ترتیب 22 هزار نفر از افراد مشمول حج تمتع سال 99 که به امید تشرف به حج آینده هزینه این سفر معنوی را واریز کرده بودند، از گردونه اعزام حذف شدند.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید حج تمتع مسجدالحرام ظرفیت کاروان حج سهمیه حج 1401 انصرافی های حج 1401 این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است