جمعه 28 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری خبرنگاران جوان

سیاسی خبرگزاری خبرنگاران جوان

تقاضای بررسی لایحه اساسنامه توسعه سواحل مکران طبق اصل 85 قانون اساسی اعلام وصول شد.

نمایندگان مجلس با کلیات طرح دو شوری اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

نماینده اهواز در مجلس با تذکر به وزارت نیرو به منظور تامین حق‌آبه کشاورزان و جلوگیری از سیل در شهر‌های جنوبی، گفت: عدم تامین حق‌آبه برای زمین‌های کشاورزی و بروز ریزگرد‌ها ناشی از خشکی تالاب‌ها ازجمله موضوعات مهم برای مردم منطقه است که باید مدیریت شود.

کنعانی گفت: با سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات اعتراضی دانشجویان نمی‌توان از فروریختن ستون‌های تَرَک‌خورده اشغالگری در فلسطین جلوگیری کرد.

نمایندگان مجلس با افزایش تعداد نمایندگان مجلس به 330 نفر مخالفت کردند.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: مردم باید انتخابات دور دوم مجلس را جدی تلقی کنند تا مجلس با پشتوانه قوی تشکیل شود.

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای شروطی را برای اخذ مالیات بر عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌ها در مناطق آزاد تجاری - صنعتی تعیین کردند.

نمایندگان مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان مواردی را تصویب کردند که به موجب آن افراد غیرتجاری مشمول معافیت مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند.

مجلس با لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (STC) به داوری موافقت کرد.

مجلس، سازمان امور مالیاتی را موظف کرد مجموع درآمد‌های متعلق به هر شخص غیرتجاری را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه را تعیین کردند.

جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران از لیست انتخاباتی خود در مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تهران رونمایی کرد.

نمایندگان مجلس سازوکار و شروطی را برای معافیت از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه برای نقل و انتقال املاک با کاربری غیرمسکونی تعیین کردند.

قالیباف گفت: قانون مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی برای ایجاد آرامش در بازار‌ها و کُند کردن تیغ سوداگران است و فقط یک درصد از جامعه را دربرمی‌گیرد.

کارشناس بین‌الملل گفت: وظیفه تمامی رسانه‌های آزادی‌خواه جهان این است که اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را پوشش دهند.

طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی یکی از دستورکارهای امروز مجلس شورای اسلامی است.