شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری خبرنگاران جوان

فرهنگی خبرگزاری خبرنگاران جوان

روز 18 آوریل (30 فروردین) از سوی شورای بین‌المللی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی به عنوان «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» گرامی داشته می‌شود.

حجت‌الاسلام قائمی‌نیا گفت: باید اطلاعاتی که از هوش مصنوعی به دست می‌آید، اعتبارسنجی شود. چون اطلاعات درست و نادرست در این فضا زیاد است.

یک کارشناس مذهبی با اشاره به سالگرد تخریب قبور بقیع درمورد دلایل این اتفاق توضیحاتی داد.

«شکست»، «کلاسیکو»، «شبی در میامی»، «آلبرت و سرقت الماس»، «روزی در تونگ یانگ» و «گنج»، فیلم‌های جدیدی هستند که از قاب شبکه‌های سیما پخش می‌شوند.

افخمی گفت: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد، نمی‌شود کسی ادعا کند فهم ایدئولوژیک دارد و در عین حال پدیدارشناس هم باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از وزرای فرهنگ کشور‌های دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب امسال دعوت کرده‌ایم.

آیین پایانی دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال 1402، برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران گفت: مرمت بخشی از حرم شاه عبدالعظیم را در دستور کار داریم و طی 6 ماه آینده مرمت آن انجام می‌شود.

شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با پنج فیلم‌نامه موافقت کرد که «زیبا صدایم کن» به کارگردانی سیدرسول صدرعاملی از جمله این آثار است.

عکس صحنه پردازی شده وارثین، روایتی از مقاومت مردم فلسطین در ماه‌های اخیر را به داستان پیامبران خدا پیوند می‌زند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ» بر اساس تفاهماتی با سازمان برنامه و بودجه راه‌اندازی می‌شود.

قائم مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تصویب شعار این دوره از نمایشگاه خبر داد.

مدیرعامل تلوبیون گفت: در حال تلاش برای توسعه زیرساخت هستیم تا با انجام این کار قابلیت دانلود نیز به اپلیکیشن بازگردد.

رئیس رسانه ملی درباره برنامه صداوسیما برای تحقق شعار سال نکاتی را بیان کرد.

معاون سیمای سازمان صدا و سیما گفت: برنامه‌های ویژه شبکه‌های تلویزیونی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درحال تدارک است.

الهیاری گفت: فرآیند تکمیل ثبت نام ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران از امروز آغاز شد و تا پایان روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.