چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

خبرهای خوب برای بیماران خاص و صعب‌العلاج کهگیلویه‌و‌بویراحمد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
خبرهای خوب برای بیماران خاص و صعب‌العلاج کهگیلویه‌و‌بویراحمد

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه‌وبویراحمد به حمایت‌های بیمه‌ای این سازمان در بخش بیماری‌ها خاص خبر داد و گفت: چتر حمایتی این بیمه به تازگی به 27 قلم دارو افزایش پیدا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس در سالیان گذشته تا امروز پوشش گسترده دارویی سبب شد تا اقشار مختلف جامعه با تهیه داروی مورد نیاز خود مشلات مختلفی که در اثر نبود این داروها مواجه بودند برطرف شود.

در شرایطی که حتی تحریم ها بخش دارو را هدف قرار داد سبب مشکلاتی برای تامین دارو شد اما تلاش های صورت گرفته سبب شد داروهای مختلف و ضروی تامین شود و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

از طرفی در کنار تلاش های صورت گرفته برخی گلایه ها از گرانی داروها خصوص در حوزه داروهای بیماران صعب العلاج مشاهده شد به گونه ای که دار وبرای بیماران دیابتی، بیماران قلبی با قیمت زیاد به فروش می رسد و همین موضوع سبب گلایه های شد.

در همین رابطه مدیر کل بیمه سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد در گفت وگو با صبح زاگرس در خصوص برنامه های این سازمان برای تامین داروهای خاص و صعب العلاج گفت: در گذشته بیمه سلامت تنها در چند قلم دارو شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، بیماران پیوندی حمایت های دارویی داشت اما چتر حمایتی این بیمه گسترش پیدا کرده است.

کیان دهراب پور با بیان اینکه چتر حمایتی این بیمه به تازگی به 27 قلم دارو افزایش پیدا کرده است، گفت: در شرایط حاضر بیمه سلامت علاوه بر تعهدات گذشته برای حمایت از تامین داروی بیماران خاص، اقدام به حمایت از بیماران سرطانی، بیماران پیوندی، بیماران اعصاب و روان، بیماری ها در حوزه شنوایی، بیماران پروانه ای و سایر بخش ها گام برداشته است.

وی به روش های ثبت نام برای بیماری های خاص اشاره کرد و ادامه داد: افراد می توانند با وارد کردن آدرس اینترنتی (Bimehsalamatiranian.ir - سازمان بیمه سلامت ایران) یا از طریق مراجعه حضوری به بیمه سلامت در شعبه های مختلف استان از روش های حمایت بیمه ای آگاه شوند.

دهراب پور در پایان گفت: کسانی که از ابتدای سال تا اکنون هزینه های در حوزه بیماری های خاص داشتند، با تحویل مدارک خود، هزینه ها به آنها پرداخت می شود.

انتهای پیام /