پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

بیمه سلامت

بیمه سلامت

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عضویت کارگران منتخب جشنواره امتنان در بنیاد ملی نخبگان خبر داد و گفت: بخشی از صنایع کشور در دوره‌های گذشته به تعطیلی کشیده شدند که با نگاه راهبردی دولت مردمی این واحدها احیا شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون خرید راهبردی اداره‌کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی از اتصال داروخانه‌ها به سازمان بیمه سلامت و فراهم‌شدن امکان بهره‌مندی بیماران خاص تحت پوشش تأمین‌اجتماعی از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در زمینه داروهای مورد تعهد این صندوق خبر داد.

وب‌گاه فرارو

فعالان حقوق کودک و آن‌ها که در زمینه آموزش و درمان کودکان مهاجر، به‌ویژه افغانستانی‌ها فعالیت می‌کنند، می‌گویند که وزارت بهداشت در یک دوره، بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های درمان این کودکان و به‌طور کلی بیماران افغانستانی و مهاجر را پرداخت می‌کرد، اما حالا که اوضاع اقتصادی به‌هم ریخته و بیمارستان‌ها فقیرند، حمایت‌ها هم قطره‌چکانی شده و بخش مددکاری بیمارستان‌ها خدمتی برای این گروه ندارد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز فن‌آوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان بیمه سلامت ایران از پایدار شدن فعالیت سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت خبر داد و گفت: این سامانه ماهانه بیش از 12 میلیون نسخه الکترونیکی را پوشش می‌دهد.

وب‌گاه فرارو

احمد قویدل گفت: «رئیس سازمان غذاو دارو در اطلاع‌رسانی اخیر خود در رابطه با داروی امیسیزومب، فقط به اثربخشی بسیار بالای آن نسبت به دارو‌های موجود اشاره کرد، در صورتی که این دارو علاوه بر اثربخشی بالا، برای بیماران هموفیلی با کمبود فاکتور 8 که مبتلا به مهار کننده شدید هستند، برای دولت نیز کاملاً صرفه اقتصادی دارد. بی تردید اشاره رئیس سازمان غذا و دارو به این مزیت دارو می‌تواند در ایجاد...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

فعالان حقوق کودک می‌گویند حمایت‌ها در زمینه آموزش و درمان کودکان مهاجر قطره‌چکانی شده و بخش مددکاری بیمارستان‌ها خدمتی برای این گروه ندارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

فعالان حقوق کودک از کاهش حمایتهای درمانی برای کودکان مهاجر می‌گویند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس گروه خدمات پاراکلینیک، توانبخشی و پیراپزشکی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: افراد کم توان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران علاوه بر پوشش بیمه‌ای 59 خدمت توانبخشی می‌توانند متناسب با نوع بیماری خود از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز بهره‌مند شوند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری گفت: بررسی نرخ تعرفه‌های خدمات پرستاری ابلاغ شده بیانگر این است که ارزش این خدمات به میزان قابل توجهی رشد کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس کل سازمان نظام پرستاری بیان اینکه مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری 50 درصد افزایش یافته است، افزود: به این ترتیب مبلغ 20هزار و 100 تومان در سال گذشته به 30 هزار و 200 تومان افزایش یافت. همچنین ارزش نسبی خدمات پرستاری به میزان 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وب‌گاه فرارو

انجمن داروسازان با اعلام شکایت از سازمان‌های بیمه‌گر نسبت به عواقب پرداخت نشدن مطالبات 16 هزار داروخانه هشدار داد.

خبرگزاری تسنیم

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سقوط آزاد نرخ رشد جمعیت متوقف شده است، از آغاز غربالگری پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به بیماری اس‌ام‌ای در سال جاری خبر داد.

وب‌گاه گسترش

با توجه به اعلام مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد، سهم پرداختی سازمان بیمه سلامت برای بیمه‌شدگان آن سازمان در سه دهک درآمدی برای خدمات بستری و سرپایی (به استثنای داروی سرپایی) در مراکز دولتی و دانشگاهی، با نرخ تعرفه دولتی 100 درصد است و خودپرداخت (فرانشیز) بیماران در سه دهک رایگان است.

وب‌گاه گسترش

معاون اجرایی رئیس‌جمهور اظهار داشت که قیمت مسکن در تهران به طور کامل تحت کنترل قرار دارد و در حال کاهش است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد، تسهیلات درمانی در نظر گرفته شده در مصوبه تعرفه‌های درمانی سال 1403 توسط دولت را تشریح کرد.