چهارشنبه 4 مهر 1403

خبر ترسناک مجلس برای بازنشستگان کشور | همسان سازی میلیونی دروغ بود!

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
خبر ترسناک مجلس برای بازنشستگان کشور | همسان سازی میلیونی دروغ بود!

روز گذشته، غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، اظهاراتی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مطرح کرد که موجب نگرانی این قشر شده و شوک تازه‌ای به آن‌ها وارد کرده است.

ولی داداشی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: علیرغم تصویب قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان، بازنشستگان هنوز از مزایای این قانون بهره‌مند نشده‌اند و اجرای آن به تأخیر افتاده است.

داداشی افزود: دولت با توجه به برنامه توسعه هفتم باید در سه سال آینده، تفاوت حقوق بازنشستگان با شاغلین را حداقل به 20 درصد برساند. به دلیل مشکلات اجرایی، از جمله شهادت رئیس‌جمهور و کمبود منابع مالی، روند اجرای این قانون کند پیش رفته است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: مجلس پیگیر این موضوع است و نظارت خود را بر دستگاه‌های متولی و وزارت کار ادامه خواهد داد تا حق بازنشستگان بر اساس قانون برنامه هفتم احقاق شود.

داداشی ادامه داد: دولت باید هر ساله در لایحه بودجه خود، افزایش درصدی برای حقوق بازنشستگان پیش‌بینی کند تا در طول سه سال به هدف تعیین‌شده برسد. برخی از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق های بازنشستگی از بهره‌وری کافی برخوردار نیستند و حتی برخی از آن‌ها ورشکسته‌اند.

شوک 6 ریشتری به بازنشستگان

روز گذشته، غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، در اظهاراتی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرد که طبق محاسبات، هر بازنشسته به طور متوسط باید یک میلیون و 700 هزار تومان به حقوق خود اضافه کند. این در حالی است که بسیاری از بازنشستگان این رقم را زیر شش تا هفت میلیون تومان می‌دانند.

این اظهارات شوکی بزرگ به بازنشستگان کشور وارد کرد و باعث شد تا بسیاری از آن‌ها در تماس با رسانه ها به شدت به این موضوع اعتراض کنند. بازنشستگان ابراز نگرانی کردند که دولت سیزدهم آن‌ها را فریب داده است و به دنبال روشن شدن وضعیت حقوق خود هستند.

سوالی که در این میان مطرح می‌شود، این است که چرا مسئولین با بازنشستگان صادقانه سخن نمی‌گویند و تکلیف این قشر زحمتکش را روشن نمی‌کنند؟ این موضوع نیازمند توجه و پاسخگویی جدی از سوی مسئولان است تا اعتماد بازنشستگان به نظام تامین اجتماعی و دولت حفظ شود.