سه‌شنبه 3 مهر 1403

خبر تکمیلی در خصوص جلسه دلجویی از اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
خبر تکمیلی در خصوص جلسه دلجویی از اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

به منظور شفاف‌سازی و اصلاح خبر منتشر شده در برخی خبرگزاری‌ها، گروه‌ها و کانال‌ها، در خصوص جلسه دلجویی از اساتید روابط عمومی دانشگاه شهید رجایی اطلاعیه تکمیلی صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

پیرو خبر منتشره در خصوص برگزاری جلسه و دلجویی از برخی اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، توضیحاتی را به اطلاع جامعه شریف دانشگاهی و همکاران عزیزمان می‌رسانیم:

1- اساتید و دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در اعتراضات سال 1401 درگیر طراحی بدخواهان نشده و آگاهانه مانع خروج دانشگاه از مسیر علمی و تربیتی خود شدند.

2- با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در خصوص همکاران محترم آقایان دکتر عربی، دکتر مالیان و دکتر تقی‌یاری مشخص گردید که این اساتید با هدایت و حمایت مسئول محترم نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه در ایجاد آرامش عمومی با رویکردی مشفقانه و دلسوزانه تاثیرگذار بوده‌اند و نقشی در جریان حوادث سال 1401 نداشتند. نشست روز سه شنبه هم - که پیش‌تر قرار بود در ابتدای سال جاری برگزار شود - با هدف دلجویی و برطرف شدن سوتفاهم‌های مطرح شده برگزار شد.

3- به کاربردن الفاظی چون اخراجی و تعلیقی درخصوص اساتید فوق‌الذکر و به کار بردن عبارت صدور حکم بازگشت به کار برای این همکاران، هیچگونه موضوعیتی ندارد و این عزیزان در تمامی مدت ایام گذشته مشغول به انجام وظایف علمی و آموزشی خود بوده اند و در رابطه استخدامی ایشان هیچ‌گونه تغییری در کل سنوات خدمتی اعمال نگردیده است. هدف از برگزاری جلسه نیز برطرف نمودن همین سوتفاهم‌ها و ذهنیت‌های منفی بوده است.

4- انتشار جهت‌دار خبر جلسه و به کاربردن عباراتی مانند عذرخواهی و سواستفاده از آن برای اغراض گروه‌های سیاسی، اقدامی غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای و برخلاف جهت‌گیری حرکت علمی دانشگاه و نظام آموزش عالی است و مورد تایید مسئولان دانشگاه نمی‌باشد.

از خداوند منان توفیقات روزافزون برای جامعه علمی کشور در آغاز سال تحصیلی را خواستاریم.