پنج‌شنبه 19 مهر 1403

خبر مهم برای مالکان خودرو | پلیس راهور اطلاعیه داد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
خبر مهم برای مالکان خودرو | پلیس راهور اطلاعیه داد

سردار سید تیمور حسینی در این خصوص اعلام کرد: پرونده کروکی کاغذی تا پایان مهرماه سال جاری به طور کامل مختومه خواهد شد.

رییس پلیس راهور فراجا از جمع آوری کروکی کاغذی تا پایان مهر ماه خبر داد.

سردار سید تیمور حسینی در این باره گفت: تا پایان مهرماه سال جاری پرونده کروکی کاغذی به طور کامل بسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از 85 درصد کروکی در کشور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: به طور قاطع تا پایان ماه جاری کروکی کاغذی جمع‌آوری و تمامی کروکی‌ها به صورت دیجیتال خواهد بود.

دریافت آنلاین کروکی تصادف

یکی از مهم ترین اقداماتی که در صورت وقوع تصادف، باید انجام گیرد، درخواست حضور مامور راهنمایی و رانندگی و ترسیم کروکی بوده تا علت وقوع حادثه تصادف و همچنین، مقصر آن، مشخص گردیده و مانع از مشکلات آتی، برای طرف زیان دیده گردد.

از آنجا که اخیرا بحث راه اندازی سیستم جدیدی، تحت عنوان صدور اینترنتی کروکی تصادف، از سوی رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور فراجا، مطرح گردیده و با توجه به اینکه اقدام به دریافت و پیگیری کروکی، به صورت آنلاین، به جای مراجعات حضوری، می تواند باعث صرفه جویی قابل توجه در هزینه و وقت اشخاص گردد، لازم است تا نحوه صدور، دریافت و پیگیری آنلاین کروکی اینترنتی، مورد بررسی قرار گیرد.

لذا، در این مقاله، نحوه دریافت اینترنتی کروکی تصادف، نحوه صدور و سامانه آنلاین دریافت آن را توضیح خواهیم داد و در بخش انتهایی نیز مراحل پیگیری کروکی تصادف را ضمن یک راهنمای تصویری، بررسی خواهیم کرد.

نحوه صدور اینترنتی کروکی تصادف

به طور معمول، جز موارد مشمول دریافت خسارت بیمه بدون کروکی، جهت مطالبه خسارت ناشی از تصادف، از طرف مقابل یا شرکت بیمه، لازم است تا کروکی تصادف، توسط مامور صلاحیت دار، ترسیم گردد. از آنجا که چند وقتی است بحث صدور اینترنتی کروکی تصادف، مطرح گردیده، در این بخش، به بررسی نحوه صدور این کروکی، پرداخته و در قسمت های بعد، پس از معرفی سامانه آنلاین کروکی، نحوه دریافت اینترنتی کروکی تصادف و پیگری آن را توضیح خواهیم داد.

کروکی تصادف که شرح مامور پلیس راهنمایی و رانندگی از علت تصادف و مقصر آن بوده، نحوه دریافت ویژه ای دارد؛ بدین صورت که در شکل سنتی، توسط مامور دارای صلاحیت و به صورت کاغذی، تهیه شده و زیان دیده از تصادف، با اخذ این برگه، می تواند از طریق مراجعه به بیمه یا مراجع قضایی، برای دریافت خسارات خود اقدام نماید.

اما، از مهر ماه 1401، رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور فراجا، خبر از سیستم جدیدی، برای ایجاد و صدور کروکی تصادف داد که در این سیستم، صدور کروکی تصادف، به روش اینترنتی، انجام می گیرد. نحوه صدور اینترنتی کروکی تصادف، بدین صورت بوده که مامور پلیس راهور، پس از حضور در صحنه تصادف، ابتدا، عکس و فیلم لازم را از صحنه تصادف، تهیه کرده و سپس، با استفاده از نرم افزار موجود در تبلت خود، کروکی را به شکل آنلاین، ترسیم می کند.

در صورت افت قیمت خودرو در تصادف، راننده مسبب حادثه، باید برای پرداخت خسارت، اقدام نماید و به طور معمول، شرکت های بیمه، این خسارت را بر عهده نمی گیرند.

در مرحله بعد، از مراحل نحوه صدور آنلاین کروکی تصادف، کروکی ترسیم شده، به صورت آنلاین، در اختیار واحدهای رسیدگی به تصادفات، قرار گرفته و همزمان، یک کد پیگیری نیز برای طرفین تصادف، ارسال شده که با استفاده از این کد، می توانند از طریق سامانه پیگیری، برای دریافت اینترنتی کروکی تصادف و پیگیری آن، اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که نحوه صدور آنلاین کروکی تصادف که در بالا توضیح داده شد، هنوز به شکل رسمی، در سراسر کشور، اجرایی نشده و مطابق اعلام رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور فراجا، از دی ماه، اجرایی و عملی می گردد. پس از توضیح نحوه صدور آنلاین کروکی تصادف، در این بخش، در بخش های بعد، سامانه دریافت اینترنتی کروکی را معرفی کرده و سپس، در مورد نحوه دریافت و پیگیری آن، صحبت خواهیم کرد.

خبر مهم برای مالکان خودرو | پلیس راهور اطلاعیه داد 2