یک‌شنبه 27 خرداد 1403

خبر مهم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای کارگران و بازنشستگان

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
خبر مهم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای کارگران و بازنشستگان

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: مستمری بازنشستگی براساس حق بیمه ای که افراد مختلف در زمان اشتغال پرداخت می کنند تعیین می شود رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: مستمری بازنشستگی براساس حق بیمه ای که افراد مختلف در زمان اشتغال پرداخت می کنند تعیین می شود به گزارش عرشه آنلاین، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بیمه شدگان باهدف کاهش تخلفات کارفرمایی، از این پس ماهانه پیامکی حاوی اطلاعات لیست...

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: مستمری بازنشستگی براساس حق بیمه ای که افراد مختلف در زمان اشتغال پرداخت می کنند تعیین می شود

به گزارش عرشه آنلاین، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بیمه شدگان باهدف کاهش تخلفات کارفرمایی، از این پس ماهانه پیامکی حاوی اطلاعات لیست بیمه ای خود دریافت می کنند.

میرهاشم موسوی یکی از گلایه های اصلی هموطنان هنگام بازنشستگی را متناسب نبودن میزان مستمری آنها با حقوق قبل از بازنشستگی اعلام کرد و گفت: ارسال نشدن لیست واقعی حقوق کارگران در ایام اشتغال از سوی کارفرمایان علت اصلی این مشکل بوده است.

وی با اشاره به اینکه مستمری بازنشستگی براساس حق بیمه ای که افراد مختلف در زمان اشتغال پرداخت می کنند تعیین می شود افزود: برخی موارد کارفرمایان برای کاهش حق بیمه سهم کارفرما، لیست حقوق بیمه شدگان را کمتر از میزان واقعی به سازمان تامین اجتماعی ارسال می کنند و کارکنان هم از این موضوع هیچ اطلاعی ندارند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با مثال اینکه مثلا فردی با حقوق 20 میلیون تومان در کارگاهی فعال است، اما کارفرما حقوق ماهیانه فرد را به جای 20 میلیون، 10 میلیون تومان به سازمان تامین اجتماعی اعلام می کند، گفت: چنانچه این فرد بازنشسته یا از کار افتاده شود، سنوات بازنشستگی اش براساس لیست بیمه 10 میلیون تومان دریافت می کند.

موسوی افزود: سازمان تامین اجتماعی برای به حداقل رساندن اینگونه تخلفات از سال گذشته طرح ارسال پیامک ماهانه به بیمه شدگان 2 اداره کل غرب و شرق تهران را به صورت آزمایشی اجرایی کرد و سه موئلفه اصلی لیست ارسالی کارفرمایان، یعنی تعداد روز فعالیت، عنوان شغلی و میزان حقوق ماهانه بیمه شدگان را به آنها ارسال کرد.

وی با اعلام اینکه اجرای این طرح در تهران با موفقیت و رضایت نسبی جامعه هدف اجرایی شد، گفت: اجرای کشوری این طرح نیز از خرداد ماه اجرایی می شود و چناچه هموطنان متوجه شدند حقوق واقعی آنها با پیامک دریافتی آنها تفاوت دارد، می توانند با شماره گیری تلفن 1420 این تخلف را گزارش و اصلاح کنند.

منبع: صدا وسیما هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

خبر مهم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای کارگران و بازنشستگان 2