پنج‌شنبه 19 مهر 1403

خداحافظی تلخ با اوسمار؛ مربی محبوب با رکوردها رفت

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
خداحافظی تلخ با اوسمار؛ مربی محبوب با رکوردها رفت

مجموع امید گل سرخپوشان طی 15بازی نیم‌فصل دوم 28.71 بوده است. آنها 7215پاس ردوبدل کردند و دقت این پاس‌ها 89.9درصد بوده است. اوسمار ویرا در حالی پرسپولیس را ترک می‌کند که با عملکردی عالی در طول نیم‌فصل دوم، علاوه بر قهرمان کردن پرسپولیس بخش زیادی از رکوردهای لیگ برتر ایران را جابه‌جا کرده است. او با 12برد، 2مساوی و فقط یک باخت 38امتیاز گرفت و در راه ثبت رکورد بهترین نیم‌فصل تاریخ لیگ...

اوسمار ویرا در حالی پرسپولیس را ترک می‌کند که با عملکردی عالی در طول نیم‌فصل دوم، علاوه بر قهرمان کردن پرسپولیس بخش زیادی از رکوردهای لیگ برتر ایران را جابه‌جا کرده است. او با 12برد، 2مساوی و فقط یک باخت 38امتیاز گرفت و در راه ثبت رکورد بهترین نیم‌فصل تاریخ لیگ برتر فقط یک رقیب داشت.

همین فصل گذشته تیم سپاهان با هدایت ژوزه مورایس در نیم‌فصل دوم به 38امتیاز رسید و جالب اینکه با این امتیاز هم قهرمان نشد. در این فصل اوسمار ویرا به محض انتخاب به عنوان سرمربی پرسپولیس، این رکورد امتیازی را تکرار کرد و به جز این دو نفر هیچ سرمربی دیگری با هیچی تیمی موفق به ثبت این رکورد نشده است. این در حالی بود که پرسپولیس در نیم‌فصل اول از 15بازی فقط 30امتیاز گرفته بود و در نیم‌فصل دوم با کسب 38امتیاز رشدی 27درصدی را در امتیازگیری نشان داد.26گل زده و 8گل خورده حاصل کار خط حمله و دفاع پرسپولیسی‌ها در نیم‌فصل دوم بوده که عنوان بهترین خط حمله این نیم‌فصل را به آنها می‌بخشد.

پرسپولیسی که اوسمار ویرا ساخته بود در تمامی آیتم‌های هجومی گوی سبقت را از رقبا ربوده و به‌عنوان برترین تیم در این بخش معرفش شده است. مجموع امید گل سرخپوشان طی 15بازی نیم‌فصل دوم 28.71 بوده است. آنها 7215پاس ردوبدل کردند و دقت این پاس‌ها 89.9درصد بوده است. در تمام این بخش‌ها پرسپولیس صاحب بهترین آمار نیم‌فصل دوم لیگ در میان تمامی تیم‌ها بوده است. مجموع 205شوت از جمله 69شوت داخل چارچوب و 26گل، پرسپولیس را در تمام این زمینه‌ها رکورددار نیم‌فصل دوم می‌کند. ضمن اینکه 63درصد مالکیت توپ باعث شده پرسپولیس همان طور که در زمان یحیی بالاترین مالکیت را داشت در دوران اوسمار هم از این لحاظ برترین تیم لیگ باشد. یحیی در نیم‌فصل اول به ذوب‌آهن، ملوان، صنعت‌نفت، سپاهان، استقلال، استقلال خوزستان و مس رفسنجان امتیاز داده بود که اوسمار 5تیم از این 7تیم را شکست داد و باخت به سپاهان را هم تبدیل به مساوی کرد. تنها نقطه تاریک کارنامه او شکست مقابل آلومینیوم بود که در اولین بازی رخ داد و البته بعدا به شکل دیگری در جام‌حذفی نیز تکرار شد.

منبع: همشهری آنلاین - هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

خداحافظی تلخ با اوسمار؛ مربی محبوب با رکوردها رفت 2