سه‌شنبه 17 مهر 1403

خداحافظی سه‌شیرها با مربی فقید (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
خداحافظی سه‌شیرها با مربی فقید (عکس)

ورزشگاه ومبلی پیش از بازی انگلیس مقابل فنلاند، به شکلی احساسی به اسون گوران اریکسون، سرمربی سابق سه شیرها، ادای احترام کرد.

به گزارش "ورزش سه"، اریکسون که ماه گذشته و در سن 76 سالگی پس از مبارزه با سرطان پانکراس درگذشت، به عنوان نخستین سرمربی خارجی تیم ملی انگلیس شناخته می‌شود.

اریکسون که از ژانویه 2024 مبتلا شدن به بیماری لاعلاج خود را فاش کرده بود، هدایت تیم ملی انگلیس را بین سال‌های 2001 تا 2006 برعهده داشت. او در سه تورنمنت بزرگ، دو جام جهانی و یک جام ملت‌های اروپا، این تیم را رهبری کرد. اریکسون در آخرین بازی انگلیس مقابل فنلاند نیز روی نیمکت تیم ملی نشسته بود که در آن بازی تیم ملی انگلیس با نتیجه 2-1 در یک مسابقه در مقدماتی جام جهانی در آنفیلد پیروز شد.

در آستانه دیدار دو تیم در لیگ ملت‌ها، یک ویدیو از اریکسون بر روی صفحه بزرگ ورزشگاه پخش شد. بازیکنان با دستبندهای سیاه وارد زمین شدند، دقیقاً همانطور که در دوبلین در روز شنبه و در بازی مقابل جمهوری ایرلند این کار را انجام دادند و با نتیجه 2-0 پیروز شدند. همچنین، پیش از شروع بازی یک دقیقه سکوت برای گرامیداشت اریکسون و دیگر درگذشتگان اخیر، از جمله کریگ شکسپیر، کوین کمپبل و تامی بنکس برگزار شد.

هری کین، کاپیتان تیم ملی انگلیس که در این بازی صدمین بازی ملی خود را انجام داد، در یک کنفرانس خبری در روز دوشنبه درباره اریکسون گفت:«من می‌توانم بگویم که او یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سرمربیان ما بود. این شب برای بسیاری از هواداران انگلیس و بسیاری از بازیکنان غم‌انگیز خواهد بود. من شخصاً او را ملاقات نکردم، اما او فردی بزرگ و وفادار به بازیکنانش بود. من فکر می‌کنم که او به عنوان یکی از بهترین‌های انگلیس شناخته خواهد شد. ما به خانواده و دوستانش تسلیت می‌گوییم و امیدواریم که بتوانیم ادای احترامی شایسته به او داشته باشیم.»

خداحافظی سه‌شیرها با مربی فقید (عکس) 2