دوشنبه 2 مهر 1403

خدمات وکالت خانواده

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
خدمات وکالت خانواده

وکلای امور خانواده به پرونده های خانوادگی در امور حقوقی مربوط به روابط تخصص دارند؛ از رایج ترین پرونده هایی که در صلاحیت یک وکیل خانواده است مواردی مانند طلاق، نفقه، حضانت کودکان و... مورد توجه قرار می گیرند. این دسته دعاوی گاها به صورت دو طرفه مطرح می شوند و در برخی موارد تنها یک شخص شکایت خود را به دادگاه ارائه می دهد. وکلای این حوزه وظیفه دارند پیش از هر چیز برای حفاظت از کیان خانواده...

وکلای امور خانواده به پرونده های خانوادگی در امور حقوقی مربوط به روابط تخصص دارند؛ از رایج ترین پرونده هایی که در صلاحیت یک وکیل خانواده است مواردی مانند طلاق، نفقه، حضانت کودکان و... مورد توجه قرار می گیرند. این دسته دعاوی گاها به صورت دو طرفه مطرح می شوند و در برخی موارد تنها یک شخص شکایت خود را به دادگاه ارائه می دهد. وکلای این حوزه وظیفه دارند پیش از هر چیز برای حفاظت از کیان خانواده تلاش کرده و طرفین را به مصالحه دعوت کنند. قوانین تصویب شده در این حوزه پیچیدگی زیادی دارند و حضور وکلای خانواده در جریان رسیدگی به این امور حائز اهمیت خواهد بود.

حوزه های فعالیت وکیل خانواده

وکیل خانواده در پرونده های متعددی مشارکت دارد که نتیجه آن ها بر کیفیت زندگی افراد تاثیرگذار خواهد بود. برخی از رایج ترین پرونده های این وکلا عبارت اند از:

  • پرونده های نامزدی و شرایط دریافت خسارت در صورت بر هم خوردن وصلت
  • پرونده های ازدواج دائمی و موقتی
  • اذن در نکاح
  • پرونده های مربوط به شروط ضمن عقد نکاح
  • امور مربوط به جهیزیه و قوانین پیرامون آن
  • مشکلات مربوط به فرزند مشترک اعم از حضانت، نفقه و ملاقات با فرزند
  • پرونده های طلاق به صورت یک طرفه یا دو طرفه و توافقی
  • تمکین و نشوز در نکاح
  • امور مربوط به نفقه و اجرت المثل در ایام زندگی زناشویی
  • پرونده های حوزه مهریه و شرایط مرتبط با آن

مزایای خدمات وکیل خانواده

یک وکیل خانواده با ارائه خدمات حرفه ای به پیشبرد امور پرونده های خانوادگی در آرامش بیشتر کمک شایانی می کند. در صورتی که از وکیل شیراز در رسیدگی به این امور کمک بگیرید، بار مشکلات عاطفی در جریان پرونده به حداقل می رسد. یک وکیل حرفه ای امکان صلح و سازش را در خانواده افزایش می دهد. به همین خاطر حضور این وکلا برای نتیجه گیری بهتر در این دعاوی اهمیت زیادی دارد. در این بخش برخی از مهمترین مزایای کمک گرفتن از وکلای خانواده را بررسی می کنیم:

شفافیت بیشتر در خصوص پرونده

با حضور یک وکیل حرفه ای با قوانین حوزه خانواده بیشتر آشنا شده و مشکل پرونده شما شفاف تر می شود. به این ترتیب انتخاب راه حل مناسب برای رسیدگی به پرونده ساده تر خواهد شد. با کمک گرفتن از وکلای آگاه، اطلاعات شما در رابطه با حقوق خود نیز افزایش می یابد.

پیشگیری از خشونت های خانگی

یکی از مهمترین دلایل بروز خشونت های خانگی، عدم وجود یک واسط بین خانواده ها برای رسیدگی به پرونده است. وکیل خانواده با برقراری آرامش بین طرفین، میزان ارتکاب به جریان خانگی را به حداقل می رساند. با کمک گرفتن از این وکلا هر یک از طرفین دعوی به صورت کامل با حقوق خود آشنا شده و تا حد توان با فرد مقابل مصالحه می کند.

کمک به محرمانگی اطلاعات

یکی از مهمترین وظایف وکیل خانواده حفظ مدارک و کمک به محرمانگی آن ها تا موعد دادرسی است. در صورتی که از یک وکیل قابل اعتماد در جریان رسیدگی به امور پرونده خود کمک بخواهید حریم خصوصی پرونده شما بیشتر حفظ خواهد شد. حفظ حریم خصوصی یکی از مهمترین اهداف پرونده های امور خانوادگی است که در برخی موارد در صورت پیگیری شخصی پرونده، میسر نخواهد بود.

مدیریت هزینه ها

در جریان رسیدگی به پرونده های خانوادگی هزینه های بالایی برای برخی امور پرداخت می شود. در صورت حضور وکلای کاردان این حوزه هزینه های شما به شدت کاهش پیدا می کند و با کمترین پرداختی پرونده شما پیگیری خواهد شد.

حفاظت از کودکان

بیشترین آسیب پرونده های خانوادگی به فرزندان مشترک و کودکان وارد می شود. یک وکیل حرفه ای پیش از هر چیز وظیفه دارد که به حقوق کودکان حاصل از طلاق یا سایر دعاوی خانوادگی رسیدگی کند. در شرایطی که هر دو طرف دعوا متوجه این آسیب ها شوند، در راستای حفظ آرامش خانواده و پیشگیری از تخریب روحیه فرزندان تلاش خواهند کرد.

کاهش مدت زمان پیگیری پرونده

تسریع رسیدگی به پرونده های خانوادگی تنها یکی از نتایج حضور وکیل خانواده در جریان این پرونده ها است. با حضور این وکلا پرونده شما به سرعت پیگیری خواهد شد و در کوتاه ترین بازه های زمانی به بهترین نتایج می رسد. توصیه می کنیم با حضور وکلای کاردان در این زمینه پرونده خود را در بهترین مسیر دادرسی قرار دهید. شما می توانید از خدمات وکیل شیراز برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پرونده های خانوادگی و پیگیری مستقیم پرونده خود کمک بگیرید.

نتیجه گیری

در این بخش به خدمات مهم وکلای حوزه خانواده پرداختیم و برخی از مهمترین وظایف آن ها را برای رسیدگی به این امور بررسی کردیم. یک وکیل خانواده می تواند روند پرونده های طلاق، مهریه، نفقه و... را به نفع موکل خود تغییر دهد. به علاوه وکلای این حوزه با برگزاری جلسات مشاوره آگاهی موکلین خود را افزایش می دهند. به همین سبب حضور آن ها در این زمینه ضرورت دارد.

--> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

خدمات وکالت خانواده 2
خدمات وکالت خانواده 3
خدمات وکالت خانواده 4