سه‌شنبه 17 مهر 1403

خراسان شمالی جزو سه استان برتر کشور در حوزه گازرسانی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خراسان شمالی جزو سه استان برتر کشور در حوزه گازرسانی است

بجنورد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: این استان با رسیدن به عملکرد 99.7 درصدی در حوزه گازرسانی، جزو سه استان برتر کشور در این شاخص است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، غلامرضا هوایی روز یکشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی، از عملکرد این مجموعه در خدمات رسانی به دورترین نقاط و روستاهای استان قدردانی کرد و اظهار داشت: خدمات نظام در تمام حوزه ها، از جمله بخش گازرسانی باید به صورت مناسب به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با انتقاد از تعلل رسانه ها در انعکاس خدمات نظام به مردم، افزود: هیچ جای دنیا چنین خدماتی در حوزه گازرسانی ارائه نشده است و انتظار می رود رسانه ها در کنار بیان کاستی ها و مشکلات، به تبیین خدمات قابل توجهی که انجام شده است نیز بپردازند.

هوایی با اشاره به دسترسی مردم شهر مرزی «یکه سعود» در دورترین نقطه استان به شبکه گاز، افزود: شرکت گاز استان با مستندسازی و تبلیغات ماندگار در مناطق محروم و دوردست استان، باید با انعکاس خدمات نظام به مردم، سبب ایجاد نشاط و امید شود. مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه خود، اظهار داشت: از مجموع 720 روستای استان، 705 روستای بالای 20 خانواری از لوله کشی گاز برخوردار شده اند. حسن رضا میربلوکی با بیان اینکه اکنون 739 روستای گازرسانی شده در خراسان شمالی وجود دارد، افزود: در دهه فجر امسال، جشن گازرسانی به تمام روستاهای استان گرفته می شود.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*