سه‌شنبه 17 مهر 1403

خراسان شمالی در سامان دادن گلزار شهدا رتبه مناسبی ندارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خراسان شمالی در سامان دادن گلزار شهدا رتبه مناسبی ندارد

بجنورد - ایرنا - سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: این استان در ساماندهی گلزار شهدا، رتبه قابل قبولی ندارد که ضروری است این عقب‌ماندگی‌ها جبران شده و وضعیت استان در این شاخص ارتقا یابد.

به گزارش ایرنا محسن محمدی روز سه‌شنبه در کارگروه ساماندهی گلزار شهدا، با انتقاد از رتبه پایین استان خراسان شمالی در این حوزه گفت: اجرای تمام پروژه های ساماندهی گلزار شهدا باید به شهرداری ها و دهیاری ها واگذار شود.

بر اساس گزارش ارائه شده بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی، 376 گلزار با 2 هزار و 679 مزار شهید در این استان وجود دارد که تاکنون 275 مورد از آنها سامان گرفته و ساماندهی 9 گلزار شهید استان نیز نیمه تمام و در دست اقدام است که برای ساماندهی دیگر گلزار شهدای خراسان شمالی به اعتباری بیش از 50 میلیارد ریال نیاز است.

طبع‌آزمایی مهندسان استان در طراحی گلزار شهدا

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: برای رسیدن به یک طرح زیبا و شکیل در ساماندهی گلزار شهدا، باید طراحی این اماکن با شرکت مهندسان نظام مهندسی استان به مسابقه گذارده شود.

محمدی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان در ساماندهی گلزار شهدا، گفت: در قالب برگزاری مسابقه ای که به نظام مهندسی استان ابلاغ شده، طرح هایی برای برپایی یادواره و بنای گلزار شهدا تا سوم مهرماه به بنیاد شهید استان ارائه می شود که در نهایت سه طرح برتر در حوزه های کیفیت، ماندگاری، هزینه و رساندن معنا و مفهوم شهادت برگزیده و اجرایی خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه آرامش و امنیت امروز جامعه ما مدیون خون شهدا و فداکاری ایثارگران است، تاکید کرد: باید عملکرد مدیران و دستگاه های اجرایی متولی در بحث ساماندهی مزار شهدا سنجیده شود.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*
خراسان شمالی در سامان دادن گلزار شهدا رتبه مناسبی ندارد 2