چهارشنبه 18 مهر 1403

خراسان شمالی و باز باران

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خراسان شمالی و باز باران

بجنورد - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان شمالی از بارندگی و کاهش دمای هوا در روزهای پایانی هفته جاری خبر داد.

هادی هادی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش پراکنده باران به همراه رعد و برق و همچنین وزش باد شدید در برخی مناطق این استان و کاهش 3 تا 4 درجه‌ای دمای هوا در گرم‌ترین ساعات روز برای روز پنجشنبه تا یکشنبه آینده پیش بینی می شود.

وی افزود: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر دریافتی از ماهواره بیانگر وضعیت جوی نسبتا ناپایداری در نقاط مختلف استان است که پیامد آن وزش باد شدید، رگبار باران و رعد و برق و در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ است.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش برای روزهای جمعه و شنبه آینده مورد انتظار است، گفت: این سامانه در نیمه شرقی استان به ویژه جنوب شرق استان، شرق و بخش هایی از مرکز استان بیشترین اثر را خواهد داشت.

هادی زاده با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی برای چند روز آینده در استان، اظهار داشت: احتمال آسیب به سازه های موقت، وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

وی افزود: توصیه می شود شهروندان از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها پرهیز کرده و در صورت صعود از مناطق کوهستانی احتیاطات لازم را به عمل آورند.

دمای کنونی هوای بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی 37 درجه سانتی گراد است و در 24 ساعت گذشته دمای برخی از نقاط استان تا 40 درجه سانتی گراد نیز رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س*