جمعه 30 شهریور 1403

خروس‌های خوشبخت، پیروز جدال جذاب؛/ پرونده گروه ایران در جام جهانی بسته شد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
خروس‌های خوشبخت، پیروز جدال جذاب؛/ پرونده گروه ایران در جام جهانی بسته شد

سه روز پس از اولین پیروزی تاریخی در جام جهانی مقابل گواتمالا، خروس‌ها با برتری 7 بر 3 جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی را بدست آوردند.

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتسال برای راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فقط به یک تساوی نیاز داشتند و خروس‌ها در برابر ونزوئلا پس از یک شوک بزرگ و با درخشش ستاره خود مامادو توره بازیکن بارسلونا ورق را برگرداندند و در اولین حضورشان در جام جهانی به دور حذفی صعود کردند. بازیکنان تیم رینود در رده دهم جهان در مقابل تیمی سخت‌پذیر که در رده 21 رده بندی فیفا قرار داشنت با دریافت دو گل در یک دقیقه توسط کوین بریچنو و خسوس ویامونته پیروزی را از دست دادند و برای برتری در این مسابقه به تردید خوردند. آن‌ها در ادامه کامبک بزرگی را رقم زدند و توانستند نتیجه معکوس کنند.

ویدئو: 353428

خروس‌ها نیمه نخست را با پیروزی سه بر دو به رختکن رفتند، اما با شروع بیست دقیقه دوم، خیلی زود گل تساوی را دریافت کردند. با این حال، رینود مربی تاکتیک‌دان آن‌ها با تغییر در سبک بازی یک بار دیگر ونزوئلا را فریب داد و آن‌ها را در لاک دفاعی فرو برد. پنج دقیقه بعد، مامادو توره درخشید و خروس‌ها را با پرواز در آورد و در ادامه نلسون لوتین و سید بلحاج اختلاف را بیشتر کردند تا فرانسه با پیروزی هفت بر سه جواز صعود را مُهر کند.

گل‌های تیم ملی فوتسال فرانسه مقابل ونزوئلا به تفکیک دقایق:

نیکلاس منندز (6 دقیقه) ایوب سعدایی (دقیقه 17) کوین رامیرز (دقیقه 19 و 38 دقیقه) مامادو توره (26 دقیقه) نلسون لوتین (33 دقیقه) سید بلحاج (39 دقیقه

با این وصف، صعود تیم‌های ملی ایران و فرانسه به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی قطعی شد و رویارویی آن‌ها در بازی پایانی تکلیف صدرنشین را مشخص خواهد کرد.

لازم به ذکر است، عبدالصمد محمد شماره 10 و ستاره خروس‌ها پس از خوشحالی جنون آمیز و در آوردن پیراهن خود که برایش یک کارت زرد را به همراه داشت، به علت محرومیت بازی مقابل ایران را از دست داد.

خروس‌های خوشبخت، پیروز جدال جذاب؛/ پرونده گروه ایران در جام جهانی بسته شد 2
خروس‌های خوشبخت، پیروز جدال جذاب؛/ پرونده گروه ایران در جام جهانی بسته شد 3
خروس‌های خوشبخت، پیروز جدال جذاب؛/ پرونده گروه ایران در جام جهانی بسته شد 4