شنبه 31 شهریور 1403

خشم عربستان از اظهارات وزیر ورزش ایتالیا

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
خشم عربستان از اظهارات وزیر ورزش ایتالیا

صحبت‌های وزیر ورزش ایتالیا درباره برگزاری سوپرجام این کشور در عربستان سعودی جنجالی شده و خشم عربستانی‌ها را برانگیخته است.

جنجال‌ها درباره برگزاری سوپرجام ایتالیا در عربستان سعودی نه تن‌ها کاهش پیدا نکرده بلکه با صحبت‌های وزیر ورزش ایتالیا افزایش یافته است.

فدراسیون فوتبال ایتالیا به دلیل برگزاری سوپرجام در عربستان سعودی در این کشور با انتقاد‌های زیادی مواجه شده است. منتقدان می‌گویند وقتی ایتالیا توان و امکانات برگزاری سوپرجام در خاک خودش را دارد به چه دلیلی باید به عربستان رفته و تورنمنت را در کشوری برگزار کند که به دلیل نقض حقوق بشر با اتهام‌های زیادی مواجه است.

انتقاد‌ها در روز‌های گذشته در ایتالیا بالا گرفت و در هفته اخیر سری آ در شهر‌های فلورانس و ناپل بنر‌هایی در ورزشگاه‌ها به نمایش درآمد که از "بیزنس سوپرجام" و "به خاطر پول عربستان هر کاری می‌کنید" صحبت کرده بود. انتقاد‌ها تنها به هواداران خلاصه نشد. مائوریتسیو ساری به صراحت از برگزاری سوپرجام در عربستان انتقاد کرد و آئورلیو دی‌لورنتیس رئیس باشگاه ناپولی هم به او پیوست و خواهان تغییر محل برگزاری رقابت‌ها شد.

آندره‌آ آبودی، وزیر ورزش ایتالیا، امروز سعی کرد علت برگزاری سوپرجام در عربستان را توضیح بدهد تا از انتقاد‌ها بکاهد. اما توضیحات او به‌شدت جنجالی شده و نه تنها در ایتالیا انتقاد‌ها را کاهش نداده بلکه خشم عربستان را به دنبال داشته است.

وزیر ورزش ایتالیا گفت: "درباره سوپرجام می‌خواهم این را به هم بگویم که ما به‌خاطر پول به عربستان نمی‌رویم. ما به دنبال هدف‌های اجتماعی هستیم و فکر می‌کنیم حضورمان در عربستان باعث کمک به دموکراسی و افزایش رواداری و احترام خواهد شد".

این اظهارات وزیر ورزش ایتالیا در عربستان با انتقاد‌هایی تند همراه شده و این کشور می‌گوید صحبت‌های وزیر کشور ایتالیا توهین به کشور و فرهنگ عربستان است.

منبع: ورزش سه

از میان اخبار

قضاوت داور جنجالی در دیدار تیم ملی ایران - هنگ‌کنگ

تیم جدید محسن فروزان مشخص شد

انتقال هیجان‌انگیز مهدی طارمی در آستانه نهایی‌شدن

(عکس) استوری سردار آزمون برای ژوزه مورینیو