شنبه 14 مهر 1403

خطر بیخ گوش پارک "غدیر" یاسوج؛ باران سال 98 عبرت نشد + تصاویر

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
خطر بیخ گوش پارک "غدیر" یاسوج؛ باران سال 98 عبرت نشد + تصاویر

باران سیل آسای سال 98 در استان کهگیلویه‌وبویراحمد باعث شد تا بخشی از پارک غدیر یاسوج در رودخانه بشار غرق شود و متاسفانه همچنان خطر سقوط و تخریب تهدیدی جدی در این پارک محسوب می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس یکی از مهمترین موضوعات در طراحی و پیاده سازی پارک کناره رودخانه احداث دیوار حائل برای جلوگیری از ریزش و تخریب قسمت های کناره پارک در فصول پر بارش به درون رودخانه و هدر رفت بیت المال است.

باران‌های سیل آسای بهار 98 یاسوج بسیاری از مکان‌های پایتخت طبیعت ایران را بی نصیب نگذاشت و پارک غدیر در سیل خروشان رودخانه بشار غرق شد و نیمی از پارک هم تخریب شد. همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می کند وضعیت پارک غدیر در بهار 98 بعد از بارش های سیل آسا کاملا قابل مشاهده است.

بسیاری از مسئولان خشک‌سالی را بهانه‌ای برای احداث نکردن دیوار حائل برای این پارک عنوان می کردند که باعث شد این پارک با تمام زیبایی هایش در کنار جاده کنار گذر ساحلی یاسوج به وسیله اول بارش های شدید در بهار سال 98 تخریب شود.

با گذشت بیش از سه سال از این موضوع مسئولان شهری از سیل های بهار 98 درس گرفته اند و برای پارک مهرورزی که در کنار رودخانه بشار واقع شده است اقدام به تامین ایمنی کناره پارک کرده اند که تصاویر آن قابل مشاهده است.

ساحل سازی آب منطقه ای را می توان حرکت مثبت در جلوگیری از تخریب پارک در فصول پر بارش عنوان کرد. انتهای پیام /
خطر بیخ گوش پارک "غدیر" یاسوج؛ باران سال 98 عبرت نشد + تصاویر 2
خطر بیخ گوش پارک "غدیر" یاسوج؛ باران سال 98 عبرت نشد + تصاویر 3
خطر بیخ گوش پارک "غدیر" یاسوج؛ باران سال 98 عبرت نشد + تصاویر 4
خطر بیخ گوش پارک "غدیر" یاسوج؛ باران سال 98 عبرت نشد + تصاویر 5
خطر بیخ گوش پارک "غدیر" یاسوج؛ باران سال 98 عبرت نشد + تصاویر 6
خطر بیخ گوش پارک "غدیر" یاسوج؛ باران سال 98 عبرت نشد + تصاویر 7
خطر بیخ گوش پارک "غدیر" یاسوج؛ باران سال 98 عبرت نشد + تصاویر 8