یک‌شنبه 15 مهر 1403

خط کشی 2 هزار و 100 کیلومتر از مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خط کشی 2 هزار و 100 کیلومتر از مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای سیستان و بلوچستان گفت: پارسال عملیات خط کشی در گستره 2 هزار و 100 کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان انجام شده است.

ایوب کرد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این میزان خط کشی شامل اجرای 1650 کیلومتر به صورت پیمانی و 450 کیلومتر به صورت امانی و با استفاده از توان 2 تیم خط کشی فعال این اداره‌کل انجام شده است.

وی با تاکید بر التزام عملی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: راه‌اندازی تیم‌های امانی خط کشی سبب صرفه جویی اعتباری حدود 30 درصدی در اجرای پروژه‌های مربوطه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از اجرای روکش آسفالت در سطح افزون‌بر 334 کیلومتر از مسیرهای ارتباطی این استان در سال گذشته با هدف تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی راه‌ها خبر داد و افزود: این اداره‌کل به منظور فراهم کردن زمینه تردد روان و ایمن کاربران جاده، با انجام مطالعات و بررسی‌های لازم، اجرای طرح‌های روکش آسفالت را با در نظر گرفتن حداکثر کارایی فنی و اقتصادی مورد توجه قرار داده است.

وی بازسازی چهار هزار و 500 متر صفحات گاردریل، اجرای نیوجرسی به طول حدود 17 کیلومتر و گاردریل در گستره 12 کیلومتر، نصب 850 متر مربع انواع تابلوهای اطلاعاتی در مسیرهای ارتباطی و همچنین تکمیل 18 کیلومتر روشنایی را از دیگر اقدامات این اداره‌کل در سال گذشته عنوان کرد.

کرد افزود: همچنین رفع 14 نقطه پرتصادف در مسیرهای ارتباطی با هزینه اعتباری بیش‌از 90 میلیارد ریال و بازسازی و تعمیر 208 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری با اعتبار 230 میلیارد ریال از دیگر اقدامات این اداره‌کل در سال گذشته بوده که نقش مهمی در تردد روان و ایمن و کاهش هزینه‌ها در سیستان و بلوچستان به همراه داشته است.

به گزارش ایرنا مجموع راه‌های تحت پوشش اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بیشاز 13 هزار کیلومتر است که شامل 237 کیلومتر بزرگراه، هزار و 582 کیلومتر راه شریانی، 824 کیلومتر راه اصلی، هزار و 597 کیلومتر راه فرعی و 8 هزار و 800 کیلومتر راه روستایی می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*