یک‌شنبه 15 مهر 1403

خلأ عاطفی عامل فرار دختران از خانه است / پدران، دوست دختران خود باشند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
خلأ عاطفی عامل فرار دختران از خانه است / پدران، دوست دختران خود باشند

کوثر زمانی گفت: بر اساس پژوهش های میدانی، ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی حوزه دختران در جامعه به ارتباط عمیق بین پدر و دختر بر می گردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کوثر زمانی کارشناس امور تربیتی با بیان اینکه محبت یک نوع تربیت است، در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: وقتی به بچه ها محبت می کنید، ضمن تربیت آنها را مجذوب خود می کنید.

وی ادامه داد: وقتی دختر وارد 9 الی 10 سالگی می شود، تقریبا در حال وارد شدن به عرصه نوجوانی است. زمانی افزود: پدری که دختری در این سن دارد باید برای دخترش یک دوست پسر واقعی باشد و اینقدر این در بحث تربیت مهم و اساسی است که با ساعت ها سخنرانی قابل بیان و توصیف نیست. این کارشناس تصریح کرد: پدران در این سن وظیفه خطیری دارند و باید یک دوست صمیمی با دختر خود باشند، حتما با هم بیرون روند و فرزند خود را غرق محبت کنند. وی با بیان اینکه دختری که محبتش در خانواده تامین شود، هرگز به سمت جنس مخالف سوق پیدا نمی کند، گفت: تمامی دختران فراری یا دخترانی که به سمت جنس مخالف سوق پیدا می کنند، نیاز عاطفی شان در خانه تامین نشده است. زمانی تاکید کرد: وقتی پدران با دختران خود ارتباط عاطفی خوب برقرار کردند، حجاب، نماز و حیا را آن طور که دوست داشته باشند، می توانند برقرار کنند. این کارشناس گفت: اگر محبوب فرزندان خود باشید، آنها دنباله رو شما می شوند. وی با بیان اینکه ارتباط عمیق بین پدر و دختر حیاتی است، افزود: ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی حوزه دختران در جامعه به این مهم بر می گردد و ما در مراکز مشاوره البرز با پژوهش میدانی به این مهم رسیدیم. زمانی ادامه داد: پول، ماشین، کلاس های متنوع، خرید لباس های مختلف، نیاز دختران را تامین نمی کند، آنها در سن نوجوانی احتیاج به ارتباط عمیق عاطفی دارند که باید توسط خانواده به ویژه پدران تامین شود. این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: درگیری های پدران در شرایط اقتصادی زیاد شده، اما باید حتما زمانی را برای تامین نیاز عاطفی دختران اختصاص دهند زیرا مادران نمی توانند این نیاز را تامین کنند. انتهای پیام /