یک‌شنبه 1 مهر 1403

خلخالی: شایع کرده‌اند من یک سال و نیم در بیمارستان روانی بستری بودم / می‌گویند افراد را با برانکارد به دادگاه کشانده‌ام

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
خلخالی: شایع کرده‌اند من یک سال و نیم در بیمارستان روانی بستری بودم / می‌گویند افراد را با برانکارد به دادگاه کشانده‌ام

در بعضی از جراید در مورد اعدام‌هایی که در کردستان صورت گرفته انتقاداتی شده است ولی اگر آن‌ها مدارک قانع‌کننده‌ای دارند ارائه دهند و امیدوارم که ان‌شاءالله این‌گونه اشخاص توجه داشته باشند و از این پس با کلی‌گویی مطالب را وارونه جلوه ندهند و اذهان مردم ساده‌لوح را مشوش ننمایند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در تابستان 1358 در پی درگیری‌های پیش‌آمده در کردستان، صادق خلخالی حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب روز پنج‌شنبه 15 شهریور 58 وارد مهاباد شد. در مدتی که خلخالی در غرب کشور بود با عنوان حاکم شرع افراد زیادی را به دادگاه کشاند و برای شماری نیز حکم اعدام داد. در پی این وقایع شایع شد که او در مدت حضور در کردستان خون‌های زیادی ریخته و افرادی را حتی با وضعیت وخیم جسمی و با برانکارد به دادگاه کشانده است. در پی این حرف و حدیث‌ها خبرنگار خبرگزاری پارس با آقای خلخالی که در اواخر شهریور برای رسیدگی به وضع زندانیان و متهمان دوباره روانه‌ی غرب بود، گفت‌وگویی انجام داد. خلخالی در این گفت‌وگو به آن‌چه درباره‌اش بر سر زبان‌ها افتاده پاسخ داد. سخنان او را در مصاحبه‌ی یادشده که روز یک‌شنبه یکم مهر 1358 در کیهان منتشر شد در ادامه می‌خوانید:

ما از خط‌مشی امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران تجاوز نکرده و نخواهیم کرد و تهمت‌های ناروایی که به وسیله‌ی صهیونیسم بین‌الملل در جراید داخلی و خارجی به من نسبت داده می‌شود تکذیب می‌کنم و اعلام می‌کنیم که این مسائل را در واقع دشمنان اسلام، مسلمین، قرآن، آزادی و انسانیت مطرح می‌کنند.

در مورد کسانی که می‌گویند با برانکارد و ملحفه به دادگاه آورده شدند و در جراید داخلی منعکس شده است ساخته و پرداخته‌ی دست امپریالیزم است و این قبیل عکس‌ها را یقینا صهیونیزم مونتاژ می‌کند. متهمی که اعلام شده یکی از فئودال‌های کردستان و کامیاران بود و همه شاهد بودند در کمال صحت و با پای خود به محکمه آمده و هیچ‌گونه بیماری و کسالتی در وجود ایشان نبود. این مرد برای خود در کامیاران ویلایی به سبک ویلاهای اروپایی ساخته بود در حالی که روستای 150 خانواری او وضع رقت‌باری داشت. کشاورزان این روستا حتی زمین برای کشاورزی نداشتند. این شخص به اموال همه‌ی افراد منطقه تجاوز و نوامیس آن‌ها را هتک کرده بود و متجاوز از پنجاه فقره زنای محصنه داشت و چندین نفر را به قتل رسانده بود. کمند و زنجیر به پای روستاییان مظلوم و بی‌پناه زده بود. من نمی‌دانم چه دستی در کار است که از این نوع افراد دژخیم می‌خواهند فرشته درست کنند. همان دستی که از یک دکتر ضد انسانی می‌خواهد یک پزشک دل‌سوز بسازد و مطالبی را در روزنامه‌ها انتشار می‌دهند تا به عنوان مثال شایع کرده‌اند من یک سال و نیم در بیمارستان چهرازی بیمار روانی بودم و حال آن‌که همگان می‌دانند که این‌ها جز موهومات نیست. آیا مدارکی هم می‌توانند ارائه بدهند؟! من در این مدت شانزده سال یا در تبعید بودم یا در زندان و یا در حوزه‌ی علمیه تدریس می‌کردم.

در بعضی از جراید در مورد اعدام‌هایی که در کردستان صورت گرفته انتقاداتی شده است ولی اگر آن‌ها مدارک قانع‌کننده‌ای دارند ارائه دهند و امیدوارم که ان‌شاءالله این‌گونه اشخاص توجه داشته باشند و از این پس با کلی‌گویی مطالب را وارونه جلوه ندهند و اذهان مردم ساده‌لوح را مشوش ننمایند چرا درباره‌ی کمک‌های جنسی و نذری که با دست من انجام شده و در تمام شهرهای کردستان توزیع گردیده و همچنین متجاوز از 1500 نفر از زندانی‌ها که آزاد شده‌اند حرفی زده نمی‌شود؟! چرا ما باید طوری رفتار کنیم که با دست خود خوارک جراید و رادیوهای خارجی امپریالیزم و صهیونیزم را فراهم کنیم. خداوند به همه‌ی ما بینش اسلامی و قرآنی مرحمت کند.

23259

کد خبر 1961006
خلخالی: شایع کرده‌اند من یک سال و نیم در بیمارستان روانی بستری بودم / می‌گویند افراد را با برانکارد به دادگاه کشانده‌ام 2