یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

خلوتی: آمادگی بانوان فراتر از انتظارمان بود / تهران شرایط بهتری برای برگزاری مسابقات دارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
خلوتی: آمادگی بانوان فراتر از انتظارمان بود / تهران شرایط بهتری برای برگزاری مسابقات دارد

مسئول برگزاری لیگ دوچرخه‌سواری بانوان گفت: سطح کیفی مسابقات بانوان بعد از 7 ماه وقفه رضایت‌بخش و فراتر از حد انتظار بود.

فرشید خلوتی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: چهارشنبه تا جمعه مسابقات لیگ دوچرخه‌سوای بانوان در ماده‌های استقامت جاده، پیست و تایم تریل را داشتیم که در دو بخش بزرگسالان و جوانان برگزار شد.

خلوتی ادامه داد: حقیقتا با توجه به وقفه شش هفت ماهه اخیر به خاطر بیماری کوید 19 و عدم برگزاری تمرینات و مسابقات، سطح کیفی رقابت‌ها خوب بود و بانوان دوچرخه‌سوار فراتر از انتظارات ظاهر شدند.

مسئول برگزاری لیگ دوچرخه‌سواری بانوان تصریح کرد: مجموعا 13 تیم در این رقابت‌ها شرکت کردند و نتایج خوبی در لیگ ثبت شد. هرچند که در لیگ‌های رشته‌های ورزشی مانند دوچرخه‌سواری که مورد توجه ویژه رسانه‌ها نیستند، جوایز مالی چشمگیری وجود ندارد و ورزشکاران بیشتر به خاطر علاقه‌شان به این رشته رکاب می‌زنند.

خلوتی در مورد چرایی عدم پخش زنده بازیها از سیما تاکید کرد: اول بگویم که اسپانسرهای زیادی در دوچرخه‌سواری وارد نمی‌شوند چون حامیان مالی انتظار دیده شدن دارند. از طرف دیگر تلویزیون هم می‌گوید اگر تبلیغاتی وجود داشته باشد با توجه به سیاست‌های موجود، بازیها قابلیت پخش ندارد و این مشکل حل‌نشدنی برای ما وجود دارد. از طرفی پخش زنده مسابقاتی چون دوچرخه‌سواری مشکلات فنی زیادی دارد که ما پیشنهاد می‌کنیم این رقابت‌ها بصورت تولیدی روی آنتن برود تا قابلیت تدوین داشته باشد. در کل دوچرخه‌سواری برای رشد و پیشرفت بیشتر نیاز به حمایت بیشتری دارد.

رئیس کمیته همگانی فدراسیون دوچرخه‌سواری در پایان گفت: در ماه جاری رقابت‌های متنوعی در دوچرخه‌سواری داریم که بهتر است در همین تهران برگزار شود. متاسفانه در شهرستانها امکانات تهران را نداریم، ضمن اینکه اکثریت دوچرخه‌سواران ما را تهرانی‌ها تشکیل می‌دهند که در صورت برپایی رقابتها در پایتخت مشکلاتمان در زمینه اسکان دادن و خوابگاه بچه‌ها کمتر هم می‌شود. در بخش فعالیتهای همگانی این رشته هم در آینده چند جشنواره ویژه داریم که بزودی توسط فدراسیون دوچرخه‌سواری اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

انتهای پیام /