پنج‌شنبه 19 مهر 1403

«خوب - بد - زشت» اورونوف در قبال پرسپولیس

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
«خوب - بد - زشت» اورونوف در قبال پرسپولیس

صحبت‌های کاپیتان تیم ملی فوتبال ازبکستان در نشست خبری پیش از دیدار مقابل ایران سوالات زیادی را در ذهن طرفداران پرسپولیس به وجود آورد.

سرویس ورزش مشرق - پس از مصدومیت اوستون اورونوف - بازیکن تهاجمی تیم پرسپولیس و ملی پوش ازبکستانی - در دیدار مقابل آلومینیوم اراک حرف و حدیث‌های زیادی در رابطه با این مصدومیت مطرح شد.

مهاجم گلزن و تکنیکی پرسپولیس که در این مدت و پس از مصدومیت در دیدار مقابل آلومینیوم اراک نتوانست همچون گذشته در خدمت تیم پرسپولیس باشد حالا در شرایطی خبر سلامت کاملش برای دیدار مقابل تیم ملی فوتبال کشورمان به گوش می‌رسد که به نظر می‌رسید این بازیکن فعلاً قادر به حضور در میادین فوتبال نیست.

پس از این اتفاق باشگاه پرسپولیس درمورد آخرین وضعیت اوستون اورونوف اعلام کرد کادر پزشکی این باشگاه در جریان وضعیت او قرار دارند اما مشخص نکرده وضعیت او به چه شکل است.

با این وجود که خبرنگاران ایرانی حاضر در تاشکند خبر از حضور اورونوف در تمرین ازبک‌ها داده‌اند. با اعلام مربی تیم ملی ازبکستان در کنفرانس پیش از بازی در خصوص آمادگی اورونوف برای بازی مقابل ایران و با توجه به حضور اورونوف در تمرین ازبک‌ها حالا به نظر می‌آید او واقعا تمرکزش از ابتدای هفته روی بازی فردا بوده است. مخصوصا اینکه او بدون گرفتن MRI ایران را ترک کرد. ناگفته نماند کادر پزشکی پرسپولیس به اورونوف هشدار داده‌اند که نباید زودتر از زمان موعد بهبودی‌اش به میدان رود؛ چرا که در آن صورت ممکن است همسترینگش دچار پارگی شود. این یعنی بازی کردن اورونوف مقابل ایران ریسک بزرگی برای اوست.

اما این ماجرا 3 پرده متفاوت دارد:

اورونوف - خوب

قطعا هواداران و کادرفنی پرسپولیس از اینکه اورونوف آماده بازی شده و مصدومیت وی جدی نبوده خوشحال هستند و این یک خبر خوب برای سرخپوشان در آستانه بازی با السد قطر خواهد بود.

ستاره ارزشمند خارجی پرسپولیس که در نیم فصل زمستانی لیگ برتر بیست و سوم به این تیم آمد توانست با آمار گل زده بالا و ارسال پاس گل یکی از ارکان اصلی و شاید مهمترین رکن قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر گذشته و اوج‌گیری این تیم در دور برگشت مسابقات لیگ برتر این تیم به شمار برود. عملکرد «خوب» این بازیکن در دور رفت باعث شد تا کادر مدیریتی باشگاه نیز برای تمدید قرارداد این فوتبالیست دست به کار شوند. اوستون اورونوف تا پایان فصل جاری فوتبالی با تیم پرسپولیس قرارداد دارد و در عین حال گفته می‌شود از یک تیم قطری پیشنهاد فوق العاده نیز دریافت کرده است.

اورونوف - بد

اما اقدام «بد» این بازیکن در روزهای گذشته این بود که در آستانه مصاف تیمش در ورزشگاه شهر قدس عنوان کرد از ناحیه پا درد دارد و به نظر می‌رسید او قادر به همراهی پرسپولیس نیست. دیداری که تیم پرسپولیس در مصاف با چادرملو به مشکل خورده بود و گاریدو به دنبال یک مهره گره گشا می‌گشت تا دروازه حریف را باز کند. اما هرگز نمی‌توانست در مورد اوستون اورونوف ریسک کرده و این بازیکن را که گفته می‌شد مصدوم است به میدان بفرستد. در نهایت هم این بازیکن را به میدان نفرستاد تا پرسپولیس با همان تک گولسیانی در دقیقه ششم وقت‌های تلف شده پایان بازی 3 امتیاز را از آن خودش کند.

اورونوف - زشت

اما رفتار «زشت» این بازیکن در قبال توصیه‌های کادر پزشکی تیم پرسپولیس بود که بدون توجه به درخواست آنها خاک کشورمان را به منظور حضور در مورد تیم ملی ازبکستان ترک کرد. اوستون اورونوف به درخواست کادر پزشکی تیم پرسپولیس باید فردای روز بازی مقابل چادرملو به منظور گرفتن عکس ام آر آی از محل آسیب دیدگی اش همراه با کادر پزشکی به مرکز مورد نظر مراجعه می‌کرد اما او بدون اعلام قبلی و با در اختیار داشتن گذرنامه‌اش ایران را ترک کرد و کادر پزشکی پرسپولیس را قال گذاشت و حالا کاشف به عمل آمده که مصدومیتی یا در کار نبوده یا خیلی جدی نبوده است.

حالا و با توجه به اینکه او قبل از این در اردوی پرسپولیس گفته بود پادرد دارد و نمی‌تواند تیم را همراهی کند مشخص شده که شاید به خاطر جلوگیری از آسیب دیدگی جهت حضور در اردوی تیم ملی و مصاف سنگین و جدی مقابل تیم ملی کشورمان نخواست برای پرسپولیس در دیدار آخر به میدان برود. رفتاری که البته از دید هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس پنهان نماند و با افشاگری ماشاریپوف - هم تیمی استقلالی او در تیم ملی ازبکستان - و تاکید مربی این تیم در کنفرانس خبری پیش از بازی این موضوع در نهایت برملا شد.

«خوب - بد - زشت» اورونوف در قبال پرسپولیس 2
«خوب - بد - زشت» اورونوف در قبال پرسپولیس 3