یک‌شنبه 1 مهر 1403

خودمان را گول نزنیم، از ژاپن عقب هستیم / صحبت‌های جنجالی پدرِ سون: کره در حد قهرمانی نیست!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
خودمان را گول نزنیم، از ژاپن عقب هستیم / صحبت‌های جنجالی پدرِ سون: کره در حد قهرمانی نیست!

پدر سون هیونگ مین، ستاره کره، که سابقه فوتبالی داشته و در حال حاضر آکادمی سون را اداره می‌کند می‌گوید کره از ژاپن عقب افتاده و نباید قهرمان جام ملت‌ها شود.

به گزارش "ورزش سه"، پدر سون هیونگ مین، کاپیتان و ستاره اصلی کره جنوبی، در یک مصاحبه با روزنامه‌های این کشور درباره شانس قهرمانی کره در جام ملتها و فتح جام بعد از شصت و چهار سال مدعی شد: "اگر بدون احساسات به تیم ملی کره و این دوره از رقابتها نگاه کنیم باید نتیجه بگیریم که کره امسال قهرمان نخواهد شد".

سون وونگ جونگ، پدر سون هیونگ مین ستاره کره‌ای تاتنهام، در کشور هدایت آکادمی فوتبال سون را بر عهده دارد که توسط پسرش تاسیس شده است. او با خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی درباره جام ملتها و شانس قهرمانی کره صحبت کرد.

کره جنوبی که در اولین دو دوره جام ملتها به قهرمانی رسیده بود از آن زمان تا امروز یعنی در طی شصت و چهار سال گذشته دیگر نتوانسته به جام برسد. اما در حال حاضر کره جنوبی از مدعیان اصلی قهرمانی در قطر به حساب می‌آید و این تا حد زیادی به دلیل حضور سون هیونگ مین در این تیم است. علاوه بر سون که از او به عنوان یکی از بهترین مهاجمان دنیا یاد می‌شود کره‌ای‌ها ستاره‌های دیگری مثل کانگ لی‌این از پاری سن ژرمن و کیم مین جائه از بایرن مونیخ را در اختیار دارند.

اما پدر سون هیونگ مین به موفقیت تیم ملی کشورش خوشبین نیست. وقتی از او پرسیده شد که چه تیمی قهرمان جام ملتهای قطر خواهد شد او در پاسخ گفت:" کره در مقابل ژاپن هیچ شانسی ندارد. ما فوتبالیستها باید واقعیت را ببینیم. از نظر کیفیت فوتبال و سرمایه‌گذاری در این ورزش کره پشت سر ژاپن قرار دارد. ما قاعدتا نباید جام ملتها را ببریم".

پدر کاپیتان تیم ملی کره جنوبی که خودش در گذشته فوتبالیست بوده در ادامه گفت:" باید به این فکر کنیم که چرا شصت و چهار سال است قهرمان آسیا نشده‌ایم. همه کسانی در فوتبال کره دست اندرکارند باید خوب به این فکر کنند. پسر من کاپیتان تیم ملی کره جنوبی است و شکی نیست که دوست دارم کره قهرمان شود. ولی اگر در حال حاضر که اصلا آماده نیستیم به قهرمانی برسیم همه فکر می‌کنند همین شرایط ایده‌آل است. من می‌ترسم قهرمانی باعث شود فوتبال کره مریض شود".

پدر سون هیونگ مین در ادامه انتقادهایش از فوتبال کره گفت:" حتی اگر شانسی ژاپن را با اختلاف یک گل ببریم که نباید خودمان را گول بزنیم. پس باید رک و صریح بگویم که کره نباید قهرمان بشود".

خودمان را گول نزنیم، از ژاپن عقب هستیم / صحبت‌های جنجالی پدرِ سون: کره در حد قهرمانی نیست! 2
خودمان را گول نزنیم، از ژاپن عقب هستیم / صحبت‌های جنجالی پدرِ سون: کره در حد قهرمانی نیست! 3