یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

خوزستان میدان رقابت کرونا و سایر بیماری‌ها در تابستان

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع
خوزستان میدان رقابت کرونا و سایر بیماری‌ها در تابستان

رئیس بهداشت خوزستان به تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان و باید‌ها و نباید‌ها درخصوص این بیماری پرداخت.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، سیدمحمد علوی در گفت‌وگو با خبر 23 شبکه استانی خوزستان، با بیان اینکه وضعیت ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در خوزستان نسبت به سراسر کشور بهتر است، گفت: دیروز فقط یک بیمار کرونایی در استان بستری بود و تعداد مثبت کووید -19 به حدود 5 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته همانند روز‌های قبل موارد فوتی روی رقم صفر ثابت مانده است، افزود: اما باید باور داشته باشیم که بیماری کرونا همچنان وجود دارد.

علوی با اشاره به اینکه علاوه بر کرونا، بیماری‌های دیگری با ورود به فصل تابستان و آغاز گرما در خوزستان شایع می‌شوند، ادامه داد: به دلیل اُفت سیستم ایمنی، ناشی از حرارت بالای محیط و همچنین از دست دادن آب و املاح بدن، دچار ضعف و ناتوانی می‌شویم.

رئیس بهداشت خوزستان اضافه کرد: به دلیل گرمای هوا، مسائل مربوط به آب، موادغذایی و... افراد در معرض گرمازدگی، نیش حشرات و... سایر مشکلات قرار دارند، بنابراین از عموم مردم خواهشمندم به اخطار‌ها و هشدار‌هایی که به علت گرما و گرد و خاک صادر می‌شوند، توجه کنند و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و قلبی هنگام شرجی و وقوع دما‌های بالا از منزل خارج نشوند، زیرا گرمازدگی خطرناک است و مرگ و میر زیادی نیز دارد.