یک‌شنبه 1 مهر 1403

خوش‌شانسی پورتو و ناپولی در تضاد با بایرن و پی‌اس‌جی / آسیا و آفریقا علیه بزرگترین رقابت فوتبال جهان!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
خوش‌شانسی پورتو و ناپولی در تضاد با بایرن و پی‌اس‌جی / آسیا و آفریقا علیه بزرگترین رقابت فوتبال جهان!

دیدار فینال مسابقات ملی از جمله جام ملت‌های آسیا و آفریقا با هفته اول مرحله حذفی دو روز فاصله خواهد داشت.

به گزارش "ورزش سه"، جام ملت‌های آفریقا و آسیا پیش از شروع مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا یک بحران بزرگ را برای بسیاری از باشگاه‌ها عنوان می‌شود. این دو تورنمنت ملی قرار است از 13 ژانویه (22 دی تا 22 بهمن) قطر میزبان آسیایی‌ها و ساحل عاج میزبان تیم‌های فوتبال آفریقا باشد. این در حالی است که امروز پس از قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مشخص شد، دیدارهای رفت مرحله یک هشتم نهایی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، 23 و 24 بهمن ماه، برگزار می‌شود.

بنابراین بین فینال آفریقا و دور اول مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا، تنها 48 ساعت اختلاف وجود خواهد داشت که زنگ خطر را برای بسیاری از تیم‌های اروپایی به صدا درمی‌آورد.

روزنامه اسپانیایی "آ اس" به این بحران پرداخت و اعلام کرد که دیداری که بیش از همه تحت تاثیر این بحران قرار می‌گیرد، دیدار روز چهارشنبه بین پاری سن ژرمن فرانسه و رئال سوسیداد اسپانیاست.

اگر طبق پیش‌بینی‌ها، تیم ملی مراکش به فینال برسد، لوئیز انریکه، سرمربی پاری سن ژرمن، فرصت کمی برای بازگرداندن اشرف حکیمی خواهد داشت و از طرفی در صورت راهیابی کره جنوبی به فینال آسیا، کانگ این لی هم حضورش در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.

همین اتفاق در مورد رئال سوسیداد نیز رخ می‌دهد که هاماری ترائوره از مالی، عمر صدیق از نیجریه و تاکفوسو کوبو از ژاپن می‌توانند دست الگواسیل را خالی کنند.

بایرن مونیخ، این احتمال را باید برای چوپوموتینگ، سار، کیم مین جائه و مزروعی قائل شود و لاتزیو هم شاید دایچی کامادا را در این بازی نداشته باشد. اتلتیکومادرید برای بازی با اینتر تنها مدتی رینیلدو موزامبیکی را ندارد و اینتر هم به مانند منچسترسیتی و رئال مادرید خیالش راحت است چون که بازیکن آفریقایی یا آسیایی ندارد. در این بین یوفا دورتموند، آیندهوون، پورتو با طارمی، آرسنال و علی الخصوص ناپولی را نجات داد، چرا که برنامه بازی‌های آنها در هفته دوم است تا برای مثال ناپولی مشکلی برای استفاده از مرد سال 2023 قاره آفریقا نداشته باشد و آنگیسای کامرونی هم خودش را به تمرینات تیمش بازگردانده باشد تا در این بین بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن بیشترین نفرات را از دست بدهند.

خوش‌شانسی پورتو و ناپولی در تضاد با بایرن و پی‌اس‌جی / آسیا و آفریقا علیه بزرگترین رقابت فوتبال جهان! 2