شنبه 28 مهر 1403

خیال راحت مدیران بارسا: در مسیر پیشرفتیم!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
خیال راحت مدیران بارسا: در مسیر پیشرفتیم!

با وجود نرسیدن به قانون 1:1 اما بارسلونا از سقف دستمزد جدید لالیگا راضی است!

به گزارش "ورزش سه"، ظهر پنجشنبه، لالیگا حدود هزینه‌های تیم‌های ورزشی (LCPD) یعنی سقف دستمزدهای باشگاه‌های لیگ‌ها را اعلام کرد. یک سال پیش، بارسلونا با کاهش شدید بودجه از 649 میلیون یورو به تنها 270 میلیون یورو مواجه شد. اما این رقم در ماه فوریه به 204,161 میلیون یورو رسیده بود و اکنون به 426,527 میلیون یورو افزایش یافته است. این 426 میلیون یورو مبلغی است که بارسلونا باید برای تامین هزینه‌های تیمش، یعنی پرداخت حقوق تمامی بازیکنان، خرج کند. با این حال، این رقم همچنان کمتر از خرج و مخارج مورد نیاز باشگاه است.

بارسلونا باید از طریق درآمدهای دیگر مانع افزایش کسری بودجه شود و از ایجاد مشکلات بیشتر در فصل بعد جلوگیری کند. مسئولان باشگاه خوش‌بین هستند و از موفقیت‌های تاکنون به دست آمده دفاع می‌کنند. منابع باشگاه تأکید کرده‌اند که مدیران از ارقام جدید راضی هستند و معتقدند که این ارقام نشان‌دهنده این است که کار آنها به خوبی انجام شده و باشگاه در پیشرفت است.

در طول تابستان، دکو به دلیل محدودیت‌های مالی توانایی کمی برای مانور داشت. او برای جذب دنی اولمو سرمایه‌گذاری کرد، اما نتوانست بازیکنانی مانند ایلکای گوندوگان را حفظ کند. به گفته رئیس باشگاه، این تصمیم به دلایل ورزشی گرفته شد. اما بازیکن در بیانیه خداحافظی خود اشاره کرد که به منظور کمک اقتصادی به باشگاه از تیم جدا شده است.

خیال راحت مدیران بارسا: در مسیر پیشرفتیم! 2