شنبه 31 شهریور 1403

دادخواست رئیس سابق سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور رد شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
دادخواست رئیس سابق سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور رد شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، ابراهیم نعیمی، دبیر و سخنگوی هیئت نظارت مرکزی بر پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور گفت: بعد از بن‌بست بیش از 40 ماهه انتخابات که توسط سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور به وجود آمده بود و بی‌نتیجه ماندن همه اقدامات عقلایی توسط دستگاه‌های مختلف، هیأت دولت با استفاده از اصل 138 قانون اساسی، آئین‌نامه نحوه اجرای انتخابات را مصوب کرد.

وی افزود: در این مصوبه وزارت علوم مسؤول برگزاری انتخابات شد و دلایل آن پایان دوره قانونی شورای مرکزی دوره چهارم و اتمام حکم ریاست سازمان بود. در نتیجه بر اساس ماده 15 قانون تشکیل سازمان که وزارت علوم را مرجع برگزاری انتخابات مشخص کرده بود، مسؤولیت برگزاری دوره پنجم نیز به وزارت علوم سپرده شد، زیرا با شرایطی مثل دوره اول مواجهه بودیم و علاوه بر این اکثر اعضای شورای مرکزی در تمام ادوار اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم هستند.

نعیمی ادامه داد: وزارت علوم 18 دانشکده روانشناسی، 43 گروه روان‌شناسی،23 گروه مشاوره، بیش از 750 عضو هیأت علمی و بیش از 10 هزار تن دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره دارد، بنابراین وزارت علوم مسئول برگزاری انتخابات شد.

دبیر و سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور با اشاره به شکایت رئیس سابق سازمان به دیوان عدالت اداری برای ابطال آئین‌نامه هیأت دولت، تصریح کرد: با وجود تلاش رئیس سابق سازمان و ایجاد جو روانی برای ابطال آئین‌نامه اجرایی برگزاری انتخابات و شکایت به دیوان عدالت اداری، این مرجع قضایی طی حکمی قطعی دادخواست وی را رد کرد؛ بنابراین صحت آئین‌نامه و انتخابات 27 مرداد سال جاری تائید شد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

روانشناسی تربیتی

سازمان روانشناسی و مشاوره انتخابات صنفی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
دادخواست رئیس سابق سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور رد شد 2