شنبه 9 تیر 1403

دادستان کل کشور: تحقیقات درباره حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در حال انجام است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
دادستان کل کشور: تحقیقات درباره حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در حال انجام است

دادستان کل کشور در تماس با همتای آذربایجانی گفت: ایران از همان ابتدای حادثه حمله به سفارت جمهوری آذربایجان، ابعاد آن را مورد تحقیق قرار داده و با رویکرد تعامل دوجانبه موارد را گام به گام پیش برده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پس از بررسی ابعاد مختلف حادثه حمله به سفارت جمهوری آذربایجان، حجت‌الاسلام منتظری؛ دادستان کل جمهوری اسلامی ایران در تماس با همتای آذربایجانی خود مسائل و موارد مورد نظر را مورد گفت‌وگو قرار داد.

جزئیات جدید از ضارب مسلح سفارت آذربایجان / ملیت "آذربایجانی" همسر مهاجم

در این تماس دادستان کل کشور با بیان اینکه جزییات و ابعاد مختلف این حمله از سوی مقامات قضائی و سیاسی کشور مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای این حادثه به موضوع ورود کرده و ابعاد مختلف آن را مورد تحقیق و پیگیری قرار داده و از طریق دیپلماسی و با رویکرد همکاری و تعامل دوجانبه موارد را گام به گام پیش برده است.

وی همچنین تداوم و تعامل همکاری قضائی بین دو کشور دوست و همسایه را مورد تاکید قرار داده و ابراز امیدواری کرد که همچون گذشته تفاهم و همکاری‌های قضائی و سیاسی موجب توسعه پیوند عمیق بین دو ملت باشد.

در این تماس کامران علی‌اف، دادستان کل جمهوری آذربایجان نیز ضمن قدردانی از پیگیری و تلاش‌های دیپلماسی و قضائی جمهوری اسلامی ایران بر ادامه و تداوم این همکاری‌ها تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد حوادثی همچون حادثه اخیر موجب از دست رفتن فرصت‌های همکاری و تعامل‌های دوجانبه بین دو کشور دوست و همسایه شود.