یک‌شنبه 15 مهر 1403

دانشجویان متاهل دو برابر دانشجویان مجرد وام دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
دانشجویان متاهل دو برابر دانشجویان مجرد وام دریافت می‌کنند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از این دانشگاه گفت: این دانشگاه 3 هزار 400 دانشجو را در خوابگاه‌های ملکی جای داده که نشان می‌دهد بیش از 50 درصد دانشجویان خود را از نظر کمی پوشش خوابگاهی داده است.

وی گفت: در کل کشور برای 217 هزار نفر خوابگاه ملکی ایجاد شده و برای 34 هزار نفر نیز خوابگاه استیجاری و خودگردان تدارک دیده شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: حضور دانشجویان در خوابگاه نسبت‌به قبل از دوران کرونا رشد 13 درصدی داشته است.

وی از اعطای وام دانشجویی به دانشجویان از صبح روز شنبه خبر داد و گفت: وام‌های شهریه، ضروری و مسکن سه وامی است که دانشجویان می‌توانند از فردا با مراجعه به سامانه صندوق رفاه ثبت نام کنند.

به گفته گنجی، ثبت نام برای دریافت وام‌های شهریه، ضروری و مسکن تا 16 آذر ادامه دارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تصریح کرد: وام وسیله‌های کمک آموزشی و وام عتبات عالیات نیز دو وام هستند که امسال به تعداد وام‌هایی که به دانشجویان تعلق می‌گیرد اضافه شده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان متاهل دوبرابر دانشجویان مجرد وام دریافت می‌کنند، اضافه کرد: اگر به دانشجوی مجردی 6 میلیون و 500 هزار تومان وام تحصیلی در طول یک ترم تعلق بگیرد، این مبلغ برای دانشجویان متاهل 13 میلیون تومان خواهد بود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانشگاهیان

وزارت علوم تحقیقات و فناوری

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
دانشجویان متاهل دو برابر دانشجویان مجرد وام دریافت می‌کنند 2
دانشجویان متاهل دو برابر دانشجویان مجرد وام دریافت می‌کنند 3