دوشنبه 16 مهر 1403

دانشجویان چگونه می‌تواند خود را بیمه کنند؟

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
دانشجویان چگونه می‌تواند خود را بیمه کنند؟

به گزارش خبرنگار گروه رفاهی و آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس، مهدی شکوری، مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با موضوع بیمه دانشجویان اظهار کرد: یکی از بحث های فراموش شده در اجرای انواع بیمه‌ها، بیمه دانشجویی بود که در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی اجرا می شد.

وی افزود: امروز دانشجویان باید همانند دیگر افراد شاغل در جامعه احساس امنیت کنند و در آینده بتوانند از مزایای بازنشتستگی و درمان و... بیمه تأمین اجتماعی بهره مند شود.

شکوری به جزییات بیمه دانشجویی و پرداخت حق بیمه آنها، پرداخت و گفت: 2 درصد از بیمه دانشجویان را دولت متقبل می شود و ذیل مشاغل آزاد قرار می گیرد. ما در سازمان، سه نرخ را برای دانشجویان در نظر گرفته ایم، نرخ 12 درصدی که شامل حمایت بازنشستگی می شود و افراد مجرد می توانند از این طرح استفاده کنند. نرخ 14درصدی و 18 درصدی به به ترتیب بازنشستگی و فوت و تماتم تعهدات را دارا هستند.

وی درباره این طرح گفت: دانشجویان می توانند خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند و ثبت نام‌ها نیز به صورت غیرحضوری و از طریق لینک سیستمی در پورتال دانشجویی آنها صورت می گیرد.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید بیمه دانشجویی بیمه دانشجویان تأمین اجتماعی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است