چهارشنبه 11 مهر 1403

آموزشی خبرگزاری دانشجو

آموزشی خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ملی سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به اطلاع کلیه پذیرفته‌شدگان مقطع دکتری تخصصی سال 1403 دانشگاه آزاد اسلامی می‌رساند، ثبت‌نام در سامانه جامع پذیرش از ساعت 10 صبح روز دوشنبه 5 شهریور آغاز می شود. پذیرفته‌شدگان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع پذیرش به آدرس paziresh.iau.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری عکس خداحافظی با همکاران حوزه وزارتی را در صفحه شخصی خود منتشر کرد.

محققان با استفاده از اجزاء پوشک مستعمل، نانوژنراتور و حسگر‌های دمایی و رطوبتی ساختند. این ابزار که یک ایستگاه هواشناسی کوچک و خود‌توان (Self-Power) است پتانسیل خوبی برای حل مشکل زباله و ساخت سامانه‌های بی‌نیاز از باتری دارد.

نشست مشترک مدیران معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با هدف افزایش تعاملات دوسویه در محل این مؤسسه برگزار شد.

محققان دانشگاه شریف در مرکز علوم داده با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات موفق به توسعه سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی شده‌اند که به طور چشمگیری امنیت شبکه‌های ارتباطی را ارتقاء می‌دهد.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، به منظور پیشگیری از بدرفتاری علمی، گزارش عملکرد موسسه‌های آموزش عالی کشور را منتشر کرد.

نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال 1403 اعلام شد.

دبیر سابق تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: نمایندگان مجلس باید 12 شاخص اعلام شده توسط رهبر انقلاب را مد نظر قرار دهند و متناسب با مطالبات مردم و آن معیارها، تصمیم‌گیری کنند.

یک مدیر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که نمی‌توان بیماری آبله میمونی را شبیه کووید -19 (کرونا) دانست.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت توجه ویژه دانش‌بنیان‌ها به تقویت نظام مالی سازمانی، تأمین مالی را قلب تپنده نظام نوآوری خواند.

دبیر جشنواره بین‌المللی رویان گفت: امسال جایزه کاظمی به صورت مشترک به دو پژوهشگر برجسته از آمریکا و اتریش اهدا خواهد شد.

مهلت ثبت نام در هفتاد و یکمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و هشتمین از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی تمدید شد.

این یادداشت به مفهوم عقب‌نشینی غیرتاکتیکی از دیدگاه قرآن و سیره علوی می‌پردازد. با استناد به آیات قرآن و سخنان امیرالمؤمنین علی (ع)، تنها دو نوع عقب‌نشینی مجاز شمرده شده و هر نوع دیگر مستوجب غضب الهی دانسته می‌شود. همچنین، پیامدهای منفی این عقب‌نشینی مانند غضب الهی، محرومیت از رضایت خداوند و از دست دادن بصیرت بررسی شده و به ویژگی‌های افرادی که در مواجهه با دشمن دچار ترس و دنیاطلبی می‌شوند،...

طبق تاکید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مطرح شدن عناوینی برای پذیرش نظیر ظرفیت خالی یا فروش صندلی و... صرفا از سوی افراد سودجو صورت می‌گیرد و قویا تکذیب می‌شود.

معاونت امور آزمون‌های سازمان ملی سنجش از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 1403 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در هفته دوم شهریورماه خبر داد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از هفت خدمت صندوق در راستای مشارکت جدی در برنامه «شبکه ملی مدیران تحقیق و توسعه و نوآوری» معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان خبر داد.