جمعه 4 آبان 1403

سیاسی خبرگزاری دانشجو

سیاسی خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پی حادثه معدنجوی طبس پیامی منتشر کرد. متن پیام به شرح زیر است: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم وقوع حادثه انفجار گاز در معدن ذغال‌سنگ معدنجوی طبس در استان خراسان‌جنوبی که موجب جان‌باختن تعدادی از معدن‌کاران خدوم و کارگران زحمتکش گردید باعث تاثر و تالم شد. لازم است نهاد‌های امدادرسان اقدامات درمانی و کمک‌های لازم به مصدومان...

رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی به دبیرکل محترم حزب الله لبنان، شهادت فرمانده تأثیرگذار جبهه مقاومت لبنان، حاج ابراهیم عقیل و جمعی از همرزمان ایشان را تسلیت گفت.

وزرای کشاورزی، ارتباطات، تعاون، علوم و همچنین روسای سازمان‌های صدا وسیما و برنامه و بودجه در جلسات این هفته کمیسیون‌های مجلس حضور می‌یابند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت جانباختن سی تن از هموطنان عزیزمان در حادثه معدن طبس را به خانواده‌های جانباختگان این حادثه و مردم شریف ایران تسلیت گفت. وی هم چنین بیان کرد: دولت تمام قد برای پشتیبانی از این عزیزان و خانواده‌های آنان ایستاده است و رییس جمهور به وزیران محترم صمت، بهداشت و کشور دستور پیگیری این حادثه را داده اند. به گفته مهاجرانی وزیران...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ایمان شمسایی با عنوان رئیس مرکز ارتباطات، رسانه و امور فرهنگی مجلس منصوب و جایگزین محمدعلی قندهاری‌نیا شد. شمسایی پیش از این معاون توسعه مدیریت سازمان حج و زیارت، مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد، مدیرعامل موسسه مطبوعاتی قدس و مدیر کل روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور بوده است. سیدمحمد جواد شوشتری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در پیامی درگذشت رضا سراج، سخنگو و معاون ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون خبر درگذشت مرحوم مغفور آقای دکتر رضا سراج سخنگو و معاون ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی موجب تأسف فراوان شد. عمر با برکت آن مرحوم،...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به حادثه معدن در طبس نوشت: «خبر حادثه معدن معدنجوی طبس بسیار دردناک و تأثر برانگیز است. به هموطنانی که عزیزان خود را در این حادثه از دست دادند از صمیم قلب تسلیت می‌گویم و خود را شریک غم آنان می‌دانم. وزرای کار و صمت برای بررسی دقیق و رسیدگی به موضوع به طبس اعزام شده‌اند.»

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا حاجی بابایی در آیین آغاز سال تحصیلی در مدرسه 13 آبان تهران گفت: بودجه آموزش و پرورش در شأن این وزارتخانه نیست؛ دولت‌ها باید این بودجه را تدارک ببینند و مجلس هم آن را افزایش دهد. نایب رئیس اول مجلس تأکید کرد که برای مبارزه با ناهنجاری‌ها در جامعه، باید در آموزش و پرورش هزینه شود. حاجی بابایی همچنین گفت: معلمان باید به جایگاه واقعی خودشان...

سخنگوی دولت از پرداخت قسمتی از معوقات فرهنگیان با هماهنگی سازمان برنامه‌وبودجه خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: سرنوشت جنایتکاران در غزه چیزی جز سرنوشت صدام تبهکار نخواهد بود.

ادامه بررسی طرح ساماندهی اتباع خارجی و اساسنامه سازمان ملی مهاجرت و تعیین تکلیف لایحه کاهش ساعات کاری ادارات و افزایش تعطیلات پایان هفته در دستور کار هفته جاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس قرار دارد.

پورمحمدی جهت ارائه گزارشی درباره عملکرد قانون بودجه سال 1403 کل کشور به کمیسیون اقتصادی می‌آید.

رئیس کمیته محیط زیست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه نمی‌شود خود شهرداری برای قطع درختان پروژه‌های خود هم تصمیم بگیرد و هم نظارت کند، خواستار تغییر اعضای کمیسیون ماده 7 قطع اشجار شد.

معاون اول رئیس‌جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزرای صمت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار خراسان جنوبی و رئیس جمعیت هلال احمر، آخرین وضعیت مجروحان حادثه انفجار معدن معدنجوی طبس را پیگیری کرد.

تعدادی از نمایندگان مجلس با انتقاد از سکوت محافل بین‌المللی نسبت به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان با انفجار پیجر‌ها و بی‌سیم‌ها تاکید کردند که این جنایات بی‌شرمانه نیازمند پاسخی کوبنده از سوی نهاد‌های بین‌المللی و حقوق بشری است.

بررسی‌های دیوان محاسبات طی سال گذشته نشان می‌دهد، 1141 معدن مشمول پرداخت یک درصد از فروش معادن بابت اصلاح آسیب‌های وارد شده به منابع طبیعی و عوارض محیط زیستی بوده‌اند.