جمعه 7 اردیبهشت 1403

دانشمندان برگزیده چهارمین دوره جایزه مصطفی (ص)/ دانشمند ایرانی دانشگاه هاروارد جایزه خود را اهدا کرد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
دانشمندان برگزیده چهارمین دوره جایزه مصطفی (ص)/ دانشمند ایرانی دانشگاه هاروارد جایزه خود را اهدا کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، چهارمین آیین اعطای جایزه مصطفی (ص) امروز با حضور دانشمندان برگزیده و مقامات عالی رتبه کشوری در تالار وحدت درحال برگزاری است.

در این مراسم از پروفسور زاهد حسن، استاد دانشگاه پرینستون و متولد کشور بنگلادش به افتخار اثر نیمه فلز‌های فرمیون ویل تقدیر به عمل آمد. هدف فعلیت علمی وی جابجایی مرزهای کوانتومی است؛ همچنین از البروفیسور کامران وفا، دانشمند متولد ایران و استاد فیزیک، دانشگاه هارواد به افتخار اثر نظریه F تقدیر به عمل آمد. وی متولد سال 1339 در تهران است و پس از اتمام دوره دبیرستان در ام‌ای‌تی ادامه تحصیل داده و پس از آن به دانشگاه پرینستون رفته و پس از آن در دانشگاه هاروارد مشغول شده است. دانشمند برجسته ایرانی در این مراسم اعلام کرد، جایزه نقدی علمی و فناوری مصطفی (ص) را به جامعی علمی ایران و مشخصا بنیاد حمایت از علوم بنیادی تقدیم می‌کند تا به رشد علمی و گسترش آن کمک کند.

محمد صائغ، دانشمند بعدی آیین اهدای جایزه علمی و فناوری مصطفی است که به افتخار اثر درمان‌های نوین برای بهبود نتایج الوگرافت کلیه و قلب از وی تقدیر به عمل آمد. این دانشمند استاد پزشکی و ایمنیشناسی، دانشگاه امریکایی بیروت است و حوزه دریافت جایزه وی پزشکی است.

پروفسور یحیی تیعلاتی برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه علمی و فناوری مصطفی (ص) در جایگاه استاد فیزیک، دانسگاه مجمد الخامس و به افتخار اثر مشاهده پراکندگی نور با نور و جست‌و جوی تک‌قطبی های مغناطیسی از وی تقدیر به عمل آمد؛ حوزه دریافت جایزه وی فیزیک نظری و ذرات است.

پنجمین دانشمند این مراسم، محمد اقبال چودری، برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی (ص) در جایگاه رئیس مرکز ICcBC، دانشگاه کراچی و متولد پاکستان به افتخار اقر کشف مولکول‌های جذاب با کاربردهای درمانی است که در حوزه شیمی الی زیستی از وی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید سورنا ستاری فناوری جایزه جایزه مصطفی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است