شنبه 9 تیر 1403

دانشگاهیان علاوه بر مشارکت در انتخابات وظیفه تبیین گری دارند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دانشگاهیان علاوه بر مشارکت در انتخابات وظیفه تبیین گری دارند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مراسم معنوی جشن بزرگداشت غدیر خم در ستاد وزارت برگزار شد در این مراسم؛ رشید جعفرپور دبیر ستاد انتخابات دانشگاهیان کشور ضمن عرض تبریک دهه امامت و ولایت به ویژه عید سعید غدیر خم، با قرائت آیه اکمال گفت؛ غدیر چشمه زلال و جوشان نقطه پیوند نبوت و امامت هست. غدیر منشاء هدایت است. غدیر برای نه فقط شیعه که...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مراسم معنوی جشن بزرگداشت غدیر خم در ستاد وزارت برگزار شد در این مراسم؛ رشید جعفرپور دبیر ستاد انتخابات دانشگاهیان کشور ضمن عرض تبریک دهه امامت و ولایت به ویژه عید سعید غدیر خم، با قرائت آیه اکمال گفت؛ غدیر چشمه زلال و جوشان نقطه پیوند نبوت و امامت هست. غدیر منشاء هدایت است. غدیر برای نه فقط شیعه که برای همه مسلمانان و حتی برای همه بشریت منشاء هدایت است.

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تبیین ویژگی‌های برشمرده رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از جمله؛ صحنه عزت و حماسه، صحنه رقابت برای خدمت، تثبیت کننده عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران، تامین کننده آبروی ملی و تکمیل کننده حماسه بدرقه شهدای خدمت، وظیفه مهم دانشگاهیان در انتخابات؛ را تبیین اعلام کرد.

دبیر ستاد انتخابات دانشگاهیان کشور افزود: جامعه دانشگاهیان کشور اعم از دانشجویان، استادان، یاوران علمی و خانواده های آنان ظرفیت بسیار مناسبی برای مشارکت حداکثری در انتخابات هستند.

دبیر ستاد انتخابات دانشگاهیان کشور علاوه بر تبیین ظرفیت های دانشگاهیان در مشارکت حداکثری، افزود: دانشگاهیان به دلیل داشتن مرجعیت فکری و سیاسی برای اقشار دیگر، وظیفه تبیینی برای ایجاد فضای عقلانیت و نشاط سیاسی در کشور را دارند.

جعفرپور، ضمن تبیین اهمیت راهبردی انتخابات اخیر، تاکید کرد که ابلاغیه هایی که توسط ستاد انتخابات دانشگاهیان به دانشگاه‌ها ارسال شده زمینه کنشگری مناسب دانشگاهیان و مردم را فراهم می آورد.