شنبه 2 تیر 1403

داوران را اذیت نکنید؛/ علی خسروی: اگر دل کسی را سوزاندم، ببخشید!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
داوران را اذیت نکنید؛/ علی خسروی: اگر دل کسی را سوزاندم، ببخشید!

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال ابراز امیدواری کرد که شرکت توسعه و تجهیز هر چه سریع‌تر سیستم کمک داور ویدئویی را وارد فوتبال ایران کند.

به گزارش ورزش سه، علی خسروی، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال، پس از چالش‌هایی که در هفته‌های پایانی لیگ برتر پشت سر گذاشت، به مدت 20 روز محروم شد‌. او که پس از پشت سر گذاشتن دوران محرومیت خود، به عنوان ناظر داوری بازی آلومینیوم و مس رفسنجان انتخاب شده شده بود، پس از این مسابقه در خصوص محرومیت 20 روزه خود توضیح داد.

خسروی گفت: محرومیت نبود. گفتند آقای خسروی 20 روز استراحت کند و گفتیم چشم. ورزشگاه نرود، چشم. در فضای مجازی و رسانه‌ها نباشد، چشم. خودم قبول دارم که به عنوان عضو کمیته داوران کار غیرحرفه‌ای انجام دادم، اما من ده سال یک‌بار عصبانی می‌شوم. در مقابل اینهمه هجمه و فحاشی و آدرس خانه و محل کار عصبانی شدم. تلفن من داشت می‌ترکید. 3-4 روز از حالا پرواز استفاده می‌کردم. برای خودم هم تجربه خوبی بود.

او ادامه داد: واقعا اگر دل کسی را سوزاندم، عذرخواهی می‌کنم‌. بحث استقلال و پرسپولیس نیست، اما اگر دل هواداران واقعی شکست و از دست من ناراحت شدند، عذرخواهی می‌کنم، اما از کسانی که فحاشی می‌کنند، اصلا نه. ایرانی جماعت مودب است. امروز در بازی مس رفسنجان و آلومینیوم دیدیم که چه فوتبال خوبی بود و چه تماشاگران خوبی بودند. ما همین را می‌خواهیم.

خسروی در پاسخ به اینکه آیا پس از بازی با نساجی با سمیعی صحبت کرد، گفت: نه. من یک دلخوری از داوران خودمان داشتیم.

وی در واکنش به اینکه امسال ضعیف‌ترین سال داوری بود، گفت: من همیشه با این موضوع مشکل داشتم. کسانی که می‌گویند ضعیف‌ترین سال بوده، خودشان اصلا رزومه داوری ندارند. کسانی که در تلویزیون اسامی رفقایشان را آن پشت می‌گذارند، باید یادشان بیاید زمانی که از خارج به ایران آمدند، چه کسی باعث شد بین‌المللی بشوند. باید ببینیم کسانی که می‌گویند امسال ضعیف‌ترین بود، از داوری چه استنباطی دارند. همیشه داوری دچار چالش و اشتباه است و ما باید تلاش کنیم کمتر کنیم. یکی از راه‌هایش VAR است که تلاش می‌کنیم دوره‌هایش را برگزار کنیم.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره مشکلات ایجادشده برای خداداد افشاریان گفت: انشالله همه چیز ختم به خیر شود.

او درباره پرونده فساد در فوتبال عنوان کرد: من برای فوتبال خیلی ناراحتم که این اتفاق برایش افتاده است. همیشه یاد گرفته‌ام که صادق و صریح باشم و آدم‌هایی را که نمی‌شناسم، در حریم خودم راه ندهم و با تجربه عمل کنم. انشالله که این مسئله ختم به خیر شود و هر کسی هم که خدایی نکرده تخلفی کرده است، طبق قانون مجازات شود.

وی در پاسخ به اینکه اگر اعلام شود برخی از داوران در این فساد نقش داشته‌اند، باید چه برخوردی با آنها صورت بگیرد، گفت: بحث داوری، یک بحث اخلاقی است و اگر هر داور و ناظری که نقش داشته باشد و ثابت شود ریالی بابت این قضیه گرفته است، باید شدیدترین برخوردها صورت بگیرد. اما این مسائل باید مستند باشد. من خواهش می‌کنم انقدر داوران ما را اذیت نکنید. در پرواز به یزد 50 نفر به من گفتند شما چرا زندان نیستی و اینجایی؟ این بی حرمتی است. داوران ما باید داوری کنند. همه اینها خانواده دارند‌. اگر بحثی برای کل فوتبال است، بخشی از آن هم ممکن است مربوط به داوری باشد. من از مقامات امنیتی، نظارتی و قضایی خواهش می‌کنم خیلی سریع رسیدگی کنند، چون خیلی‌ها اذیت می‌شوند.

او در واکنش به اعتراض یکی از اعضای تیم آلومینیوم که در حین عبور از کنار او عنوان کرد "خدا کند پنالتی درست بوده باشد" گفت: ایشان که کادر باشگاه است، اینطور صحبت می‌کند، وای به حال آن هوادارنما.

خسروی در واکنش به این شایعه که خداداد افشاریان گفته است VAR دربی فیک بوده است، گفت: نه، هر دو بازی VAR داشته است. بازی اول با کمک داور قطری بوده و بازی دوم با داور تاجیکستانی و یک کمک از ایران. هر دو بازی VAR داشته است.

او درباره ورود VAR به فوتبال ایران در فصل بعد و مشکلاتی که در اثر عدم استفاده از این سیستم ایجاد شده است، گفت: در تلاش هستیم. مقداری از این مشکلات به خاطر VAR است و این سیستم هم بیاید، مشکلاتی داریم. با این کلاسی که برگزار می‌شود، بچه‌ها به‌روزرسانی می‌شود و انشالله شرکت توسعه و تجهیز با مبلغی که گرفته، این سیستم را وارد کند تا از فصل بعد از آن استفاده کنیم.

داوران را اذیت نکنید؛/ علی خسروی: اگر دل کسی را سوزاندم، ببخشید! 2