شنبه 15 اردیبهشت 1403

داوری بحث برانگیز دیدار سپاهان و التعاون

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
داوری بحث برانگیز دیدار سپاهان و التعاون

یک کارشناس داوری معتقد است گل نخست التعاون به سپاهان در وضعیت آفساید به ثمر رسیده است.

به گزارش ایسنا، بامداد امروز (جمعه) تیم فوتبال سپاهان در سومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه 3 بر صفر مغلوب التعاون عربستان شد. در این دیدار و در همان ابتدای نیمه نخست، عزت پورقاز با کارت قرمز مستقیم داور از بازی اخراج شد و دقایقی بعد التعاون گلی بحث برانگیز را وارد دروازه مظاهری کرد.

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری درباره قضاوت دیدار سپاهان ایران و التعاون عربستان عنوان کرد: کارت قرمزی که داور در همان دقایق ابتدایی به مدافع سپاهان داد، درست بود زیرا پورقاز مانع از تک به تک شدن مهاجم حریف با مظاهری شد و به دلیل این که خطا بیرون از محوطه جریمه گرفته شد، کارت قرمز صحیح بود؛ اگر این اتفاق داخل محوطه جریمه سپاهان می‌افتاد، داور باید به پورقاز اخطار می داد اما در این صحنه نشان دادن کارت قرمز تصمیم صحیحی بود.

وی ادامه داد: گل نخست نماینده عربستان در حالت آفساید به ثمر رسید و کاپیتان این تیم در هنگام زدن ضربه آزاد، نیم بدنی جلوتر از مدافعان سسپاهان بود و گل التعاون باید مردود اعلام می‌شد. متاسفانه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، VAR نداریم و قضاوت بر مبنای تصمیم داوران است و اگر چنین اشتباهی رخ دهد، امکان تصحیح آن توسط تکنولوژی کمک داوران ویدیویی امکان ندارد.

انتهای پیام