یک‌شنبه 8 مهر 1403

داوطلبان در این تاریخ منتظر نتایج کنکور باشند

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
داوطلبان در این تاریخ منتظر نتایج کنکور باشند

سازمان سنجش همزمان با انتشار کارنامه نهایی، سوابق تحصیلی را در نتیجه کلی آزمون اعمال می‌کند.

داوطلبان کنکور 1402 هفته گذشته با مراجعه به پنجره خدمات یکپارچه وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را تایید کردند و تا کنون سوابق تحصیلی این افراد جهت اعمال در نتیجه آزمون سراسری در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

در واقع سوابق تحصیلی داوطلبان در گذشته به صورت فیزیکی و در قالب حافظه جانبی به سازمان سنجش ارسال می‌شد، اما اکنون این کار از طریق پنجره واحد خدمات دولت انجام می‌شود.

از آنجا که برخی داوطلبان کنون در هر دو آزمون دی 1401 و تیر 1402 شرکت کرده بودند که بعضا ممکن است رشته آن‌ها در آزمون دی و تیرماه یکسان نباشد و می‌خواهند نتیجه هر دو این آزمون‌ها را ببینند تا نهایتا انتخاب کنند که سوابق تحصیلی آن‌ها برای کدام یکی از نتایج اعمال شود، سازمان سنجش ابتدا نتایج اولیه را اعلام می‌کند و در مرحله بعد همزمان با انتشار کارنامه نهایی داوطلبان، سوابق تحصیلی آن‌ها که توسط آموزش و پرورش تراز شده را در نتیجه کلی آزمون، اعمال می‌کند.

از این رو بین اطلاع‌رسانی اولیه نتایج و کارنامه نهایی برای مشخص شدن وضعیت داوطلبان آزمون سراسری فاصله وجود دارد.

بنابر اعلام سازمان سنجش نتایج اولیه نوبت دوم کنکور 1402 از 15 تا 20 مرداد اعلام خواهد شد و انتخاب رشته پذیرفته شدگان اولیه نوبت دوم کنکور 1402 اواخر مرداد انجام می‌گیرد.

همچنین فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نوبت دوم کنکور نیز نیمه دوم شهریور سال جاری اعلام می‌شود.

در آزمون سراسری سال 1402 نمره کل سابقه تحصیلی فقط بر اساس نمرات نهایی دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم دانش آموزان محاسبه می‌شود و به میزان 40 درصد در نمره کل داوطلب تأثیر قطعی خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

داوطلبان در این تاریخ منتظر نتایج کنکور باشند 2