پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با حضور معاون امور اقتصادی استاندار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی رئیس و جمعی از مسئولان جهاد دانشگاهی استان عصر امروز سه شنبه یکم مهرماه در یاسوج افتتاح شد.

سید حشمت الله صمیمی دوست، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: طرح ملی مشاغل خانگی طی تفاهم نامه ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی، این نهاد که مرکز علمی است بعنوان مجری طرح انتخاب شده است.

وی افزود: امیدواریم که ظرفیت ها و استعدادهای هر منطقه در استان شناسایی شوند تا در زمینه آموزش و توانمند سازی جامعه هدف گام های مثبتی برداشته شود.

صمیمی دوست اظهارکرد: با اجرای این طرح برای افراد واجد شرایط زمینه تولید فراهم خواهد شد و اشتغال ایجاد می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امیدواریم در سال که به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است اقدامات خوبی در سطح استان انجام شود.

پروانه نیک‌مرام، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: طرح مشاغل خانگی یک طرح ملی استو در صورتی که این طرح به خوبی اجرا شود در ایجاد اشتغال پایدار موفق خواهیم بود.

وی افزود: طرح مشاغل خانگی طی سال‌های گذشته در استان توانست اهداف مورد نظر را محقق کند.

نیک‌مرام اظهارکرد: وجود بازار کار از ویژگی‌های این طرح در سال جهش تولید است که می توانیم در توسعه مشاغل خانگی با همکاری جهاددانشگاهی موفق عمل کنیم.

سید محمد قائم کاظمی بیدک، رئیس جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این مراسم گفت: در راستای توسعه مشاغل خانگی، بهبود وضعیت معیشتی و رونق اقتصادی فضای خانواده طرح مشاغل خانگی طی تفاتهم نامه ای بین وازرت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در سال گذشته در 9 استان کشور بصورت پایلوت اجرا شد، افزود: طی امسال بصورت همزمان در 31 استان در حال اجراست.

کاظمی اظهارکرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد 1500 نفر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و آغاز ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی در استان توسط جهاد دانشگاهی با ظرفیت یک هزار و 500 نفر در حال اجراست.

رئیس جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شرایط متقاضیان برای ثبت‌نام در این طرح، حداقل 18 سال سن، بومی استان محل ثبت‌نام، اشتغال نداشتن تمام‌وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

به گزارش ایسنا، کاظمی تصریح کرد: متقاضیان پس از ثبت‌نام، غربال‌گری و راستی آزمایی می‌شوند سپس به متقاضیان آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: علاقمندان به راه اندازی کسب و کارهای خانگی می توانند با مراجعه به سایت inhb.ir نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مربوط اقدام کنند.

انتهای پیام

دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد 2
دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد 3
دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد 4
دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد 5
دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد 6