دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

دبیر خطاب به کشتی‌گیران: در چرخه به شما اجحاف شد اعتراض کنید / هیچ کشتی‌گیری هنوز ملی‌پوش نشده است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
دبیر خطاب به کشتی‌گیران: در چرخه به شما اجحاف شد اعتراض کنید / هیچ کشتی‌گیری هنوز ملی‌پوش نشده است

رئیس فدراسیون کشتی تأکید کرد، اگر در چرخه انتخابی تیم‌های ملی به کشتی‌گیری اجحاف شد، بیاید و اعتراض کند.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی دیروز با حضور در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی با اعضای تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس فدراسیون کشتی در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات کادر فنی و کشتی‌گیران گفت: کار ما از سه ماه پیش شروع شده است و تا پایان رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی ادامه خواهد داشت.

دبیر تأکید کرد: بزرگ‌ترین چیزی که باید به آن فکر کنید و هدف‌تان باشد بالا بردن پرچم مقدس کشورمان است و برای انجام آن در این هفت ماه پیش رو باید با تمام وجود و به خوبی تمرین کنید. برای کسب موفقیت از الان باید زحمت بکشید. گریه‌های‌تان را به جای اینکه در تشک مسابقات جهانی بکنید، در تشک تمرین بکنید و سختی‌ها را تحمل کنید تا در تشک مسابقات با شادی به کار خود پایان دهید.

دبیر: هزینه می‌دهم اما مدیر بد را عوض می‌کنم / 2 شب در فدراسیون می‌خوابم که سرمربیانم هم بمانند

رئیس فدارسیون کشتی ادامه داد: طبق چرخه بالای هشت ماه باید تلاش کنید و کسی که آماده‌تر از لحاظ جسمی، فنی و روحی باشد و نظم اردویی را رعایت کند انتخاب می‌شود. ما دنبال رعایت عدالت هستیم و خدا را شاکرم، اجرای چرخه باعث شده است تا حق هیچ کشتی‌گیری ضایع نشود. همه باید یا در میدان داخلی و یا بین‌المللی مسابقه دهند و اگر به کسی اجحاف شده است بیاید و اعتراض کند.

وی خاطر نشان کرد: اجرای چرخه برای فدراسیون هزینه های بسیاری دارد، چرا که در جریان چرخه اعزام‌های بین‌المللی نیز وجود دارد که خود با توجه به شرایط موجود هزینه‌های بالایی را در بر دارد، پس هر کس که انتخاب شد باید با تمام وجود روی تشک برود و برای مردم کشورش افتخارآفرینی کند.

دبیر همچنین اظهار داشت: رعایت نظم و انضباط اردویی را بزرگ‌ترین عامل موفقیت می‌دانم چراکه این موضوع در زندگی هم موجب موفقیت می‌شود. برای رسیدن به هدف باید نظم داشته باشید و استراحت، تغذیه و تمرینات‌تان به موقع باشد، ساعت 10 شب بخوابید و از فضای مجازی دوری کنید. روی حریفان خود تمرکز کنید و تمرینات خود را براساس آنالیز حریفان انجام دهید و فیلم حریفان خود را حتماً ببینید.

رئیس فدارسیون کشتی گفت: تمام جمعی که اینجا هستند، شانس انتخاب و ملی‌پوش شدن را دارند و هنوز کسی انتخاب شده نیست. ما مسابقات جهانی صربستان که کسب سهمیه المپیک 2024 نیز هست و مسابقات بازی‌های آسیایی را پیش رو داریم که نفرات اعزامی به این رقابت‌ها از دل چرخه انتخابی که تا ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت، انتخاب می‌شوند.

دبیر از عملکرد اعضای کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی هم ابراز رضایت کرد و یادآور شد: هم از پژمان درستکار و همکارانش و هم از حسن رنگرز و همکارانش رضایت دارم و معتقدم که کار خود را به خوبی انجام می‌دهند و تمامی این نفرات در اردوهای تیم ملی زحمت می‌کشند.

تحلیل سرمربی تیم ملی فرنگی از اولین دوره مسابقات کشوری امید و دورنمای قهرمانانش

رئیس فدراسیون کشتی با یادآوری اینکه پرچم کشتی از 80 سال پیش در دست قهرمانان این رشته بوده و از نسلی به نسل دیگر انتقال پیدا کرده است، تصریح کرد: پرچم کشتی الان دست شماست و باید بدانید که پشت این پرچم افتخارات زیادی کسب شده است. انتظار دارم که شما نیز بهتر از گذشته افتخارآفرین باشید و این پرچم پرافتخار را به نسل بعدی انتقال دهید.

وی با بیان اینکه «باید امانت‌دار امکاناتی که در اختیار شما قرار گرفته است باشید.»، تأکید کرد: خدا را شکر امکانات خوبی مهیا شده است، اما باید به درستی از آن استفاده کنید تا به نسل‌های بعدی نیز برسد.

دبیر در ادامه خطاب به کادر فنی و مربیان دو تیم آزاد و فرنگی کشورمان گفت: اگر می خواهید کشتی‌گیران شما به حرف‌تان گوش بدهند و نظم داشته باشند، اول خودتان باید پیشقدم شوید، از همه زودتر بیدار شوید و سر صبحانه حاضر شوید تا کشتی‌گیرتان نیز از شما یاد بگیرد و در تمامی موارد از جمله اخلاق، معنویت و... برای شاگردان خود الگو باشید.

3 کشتی‌گیر ایرانی از پاییز تا زمستان مغلوب اسنایدر شدند / قهرمان جهان فقط 4 امتیاز از دست داد

رئیس فدراسیون کشتی در پایان خاطر نشان کرد: برای موفقیت تنها آمادگی جسمانی و فنی کافی نیست، بلکه باید از نظر روحی نیز خود را قوی کنید و راهش داشتن معنویت و انس با خداست. هر چقدر که بتوانید روی روح خود کار کنید هم قهرمانی‌تان درازمدت‌تر می‌شود و هم نتایج بهتری را می‌توانید روی تشک کسب کنید. و کلام آخر اینکه کشتی‌گیری که معنویت داشته باشد ماندگار خواهد شد.