یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

درآمد قابل توجه بارسلونا از عقد یک قرارداد اسپانسری جدید

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
درآمد قابل توجه بارسلونا از عقد یک قرارداد اسپانسری جدید

باشگاه بارسلونا با عقد قراردادی جدید با یکی از حامیان مالی‌اش به درآمدی قابل توجه دست پیدا می‌کند که بخشی از مشکلات مالی این باشگاه را مرتفع خواهد کرد.

بحران مالی باشگاه بارسلونا اگرچه هنوز به طور کامل برطرف نشده است، اما به نظر می‌رسد که رئیس باشگاه خوان لاپورتا و همکاران او توانسته‌اند آن را به شیوه‌ای مناسب مدیریت کنند. با این حال برای رفع کامل این بحران نیاز است که ورود سرمایه به خزانه باشگاه همچنان ادامه داشته باشد و یکی از این راه‌ها برای تحقق هدف یادشده، جذب اسپانسر است. روز گذشته نیز (پنجشنبه) لاپورتا از قراردادی جدید با یکی از حامیان مالی باشگاه رونمایی کرد.

به موجب قرارداد جدید، شرکت خودروسازی «کوپرا» به همکاری‌اش با باشگاه بارسلونا به عنوان اسپانسر و تأمین کننده خودروی بازیکنان تیم ادامه خواهد داد. در مراسم اعلام این قرارداد، علاوه بر لاپورتا، روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی خط حمله تیم نیز حضور داشت.

طبق ادعای نشریه اسپورت، کوپرا که تا سال 2029 نقش شریک تجاری بین‌المللی بارسلونا را ایفا خواهد کرد و اسپانسر تیم‌های زنان و مردان باشگاه در رشته‌های فوتبال، بسکتبال، فوتسال، هندبال و هاکی خواهد بود، به این باشگاه رقمی در حدود 40 میلیون یورو سود خواهد رساند. این بدان معناست که بارسایی‌ها از این قرارداد اسپانسری، سالانه نزدیک به هشت میلیون یورو درآمد خواهند داشت. این در حالی است که به موجب قرارداد قبلی، آنها سالانه 4.5 میلیون یورو درآمد کسب می‌کردند.

نشان کوپرا روی آستین راست پیراهن‌های تیم فوتبال اول باشگاه بارسلونا نقش خواهد بست.

از میان اخبار

توطئه علیه مهدی طارمی در پورتو؟

(عکس) یحیی گل‌محمدی و عادل فردوسی‌پور در جشن تولد کریم باقری

چه کسی می‌خواهد والیبال ایران معمولی شود؟

پاسخ نهایی مسعود شجاعی به پرسپولیس