پنج‌شنبه 12 مهر 1403

درخواست مردم یک روستای خاش برای اجرای طرح توسعه برق

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
درخواست مردم یک روستای خاش برای اجرای طرح توسعه برق

زاهدان - ایرنا - شماری از مردم زحمتکش اما مستضعف روستای شوگه خاش سیستان و بلوچستان از چهار سال پیش که برق این روستا وصل شده همچنان در انتظار اجرای طرح توسعه شبکه برق هستند و از مسوولان دست اندرکار رسیدگی به این مشکل را درخواست کردند.

شماری از ساکنان این منطقه روستائی در بخش مرکزی خاش در تماس و گفت وگو با خبرنگار ایرنا طرح مشکلات از طریق این رسانه را برای رسیدگی از سوی مسوولان درخواست کردند.

چند نفر از این روستاییان گفتند که از سال 82 تاکنون پیگیر مشکلات خود در زمینه تامین آب و برق بوده اند که چهار سال قبل کار برق رسانی به این روستا انجام شده و هم اینک چشم انتظار نگاه پر مهر و نوازشگر دولتمردان برای توسعه شبکه برق و حل مشکل آبرسانی هستند. مراد قلندرزهی از ساکنان این روستا بیان کرد: مردم روستای شوگه بارها به فرمانداری و مدیر اداره برق خاش مراجعه کرده و پیگیر رفع مشکل برق رسانی شده اند اما هنوز مشکل برطرف نشده است. وی اظهار داشت: علاوه بر اینکه مردم روستای شوگه از اجرا نشدن طرح توسعه برق گلایه‌مندند، از خاموشی معابر نیز رنج می برند.

یکی از بانوان روستای شوگه که خود را با نام «آ. م» معرفی کرد، گفت: من از مددجویان بهزیستی خاش هستم و افزون بر سه سال قبل برای خرید انشعاب برق خانگی از بهزیستی نامه گرفتم که برق منزل مان را وصل کنند، اما هنوز خبری نیست. م. م یکی دیگر از بانوان مستمری بگیر بهزیستی خاش بیان کرد: به دلیل بی توجهی به طرح توسعه شبکه برق این روستا هفت خانوار به ناچار از حدود چهار سال قبل تاکنون از انشعاب برق یک خانوار استفاده می کنند که به سبب مسافت طولانی و ضعیف شدن برق بسیاری از وسائل برقی مردم دچار نقص شده و یا سوخته‌اند. رییس شورای اسلامی روستای شوگه خاش نیز گفت: اجرای شبکه برق رسانی به صورت کابل های خودگردان در این روستا مشکلات زیادی را برای مردم بوجود آورده و متاسفانه این طرح به صورت آزمایشی در این روستا و چند روستای دیگر اجرا شده و هم اینک با گذشت چند سال امکان طرح توسعه شبکه برق نبوده و برای خرید انشعاب های جدید نیز کابل وجود ندارد. محمدامین میربلوچزهی افزود: اگر شبکه برق به همان شیوه های قدیمی در این روستا اجرا شود بطور قطع شاهد مشکلات ضعف در ولتاژ و یا قطع مکرر از محل کنتور نخواهیم بود و برای اجرای طرح توسعه برق نیز مردم سالها در نوبت نمی ماندند. مدیر اداره برق خاش به خبرنگار ایرنا و اعضای شورا و مردم این روستا گفته است: برای اجرای طرح توسعه برق این روستا و چندین روستای دیگر نیازمند اعتبارات لازم هستیم و امیدواریم از سوی مقامات استانی حمایت و تامین شود. الیاس ابراهیمی اظهار داشت: برای برق رسانی به روستاهای فاقد برق مشکلات کمتری داریم اما برای اجرای طرح‌های توسعه باید صبر کنیم تا شرایط آن مهیا شود. بخشدار مرکزی خاش نیز گفت: برای رفع مشکلات مردم روستائی که از خدمات آب و برق و فضای آموزشی، منابع طبیعی، عدم اجرای طرح هادی و غیره محروم هستند برنامه های اولویت داری در دستور کار خود قرار گرفته که امید است با حمایت های فرمانداری از مشکلات مردم گره گشائی شود. عیدمحمد قلندرزهی افزود: در حوزه تامین برق و اجرای طرح توسعه آن و روشنائی معابر بویژه در روستای شوگه پیگیری های لازم صورت می گیرد و از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری نیز می توان به روشنائی معابر کمک کرد.

به گزارش ایرنا روستای شوگه در نزدیکی شهر خاش واقع شده است.

خاش از توابع استان سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*