پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

90 درصد ساختمان‌های دولتی و تجاری خرم‌آباد نا ایمن است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
90 درصد ساختمان‌های دولتی و تجاری خرم‌آباد نا ایمن است

خرم‌آباد - ایرنا - رییس سازمان آتش نشانی شهرداری خرم‌آباد گفت: 90 درصد ساختمان‌های دولتی، اداری و تجاری شهر خرم‌آباد در برابر حوادث نا ایمن است که باید نسبت به اصلاح نواقص آنها اقدام شود.

مهرداد فلاح روز جمعه به رسانه ها اعلام کرد: تمام مدارس، ساختمان‌های دولتی و تجاری، ساختمان‌های پرتراکم مسکونی و پمپ های بنزین و گاز در دوره‌های 6 ماهه مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد تمام ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی پرخطر شهر را بررسی کرده و به مالکان آنان اخطارهای لازم را داده است.

رییس آتش نشانی شهرداری خرم‌آباد با بیان اینکه بیش از 90 درصد اماکن بررسی شده از نظر ایمنی خطرناک است، افزود: مهمترین مشکل این ساختمان‌ها موضوع سیستم‌های اتفای حریق آنان بوده که با وجود تذکرهای متوالی در راستای اصلاح آنها تا به امروز اقدامی صورت نگرفته است. فلاح اظهار داشت: این سازمان از نظر قانونی توانایی الزام صاحبان این ساختمان به رفع ایرادات را ندارد بلکه تنها می‌تواند طی نامه‌های رسمی به آنان اعلام اخطار کند و لیست آنها را به استانداری بدهد.

وی با اشاره به اینکه بیمه کردن ساختمان‌ها در برابر حوادث می‌تواند کمک خوبی به مردم باشد، تصریح کرد: تمام مدارس، ساختمان‌های دولتی و تجاری، ساختمان‌های پر تراکم مسکونی و پمپهای بنزین و گاز در دوره‌های 6 ماه مورد بازرسی در برابر خطرات احتمالی قرار می‌گیرند.

*س_برچسب‌ها_س*