پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

دریادار سیاری: پژوهش‌ها قطعا باید مرز دانش را بشکند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
دریادار سیاری: پژوهش‌ها قطعا باید مرز دانش را بشکند

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: اگر می خواهیم روی پای خود بایستیم و دنباله رو کسی نباشیم باید پژوهشی انجام دهیم که مرز دانش را بکشند.

امیر دریادار حبیب الله دریادار سیاری در جشنواره امام علی ارتش یا بیان اینکه نیروی انسانی رکن اساسی پیشرفت و تعالی در هر سازمانی است که می تواند تفاوت ها را رقم بزند، اظهار کرد: دنیا، دنیای تحول است و اگر ما تحول در خودمان بوجود نیاوریم دچار غافلگیری راهبردی می شویم.

وی ادامه داد: آنچه باعث تحول در سازمان می شود، نیروی انسانی کیفی است که باعث جلوگیری از غافلگیری راهبردی می شود. در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بحث علم و پژوهش به میان آمده است که نقشه راه ما را مشخص می کند.

وی با بیان اینکه آنچه باعث پیشرفت می‌شود و از رکود جلوگیری می کند توجه به پژوهش و علم است، خاطرنشان کرد: هر پژوهشی که می خواهد اثرگذار باشد قطعا باید مرز دانش را بکشند تا بتواند موجب تحول شود. تدبیر رهبر انقلاب در این رابطه این است که ما باید راه میانبر را برویم تا بتوانیم به نوآوری دست پیدا کرده و از دشمن جلو بزنیم.

سیاری افزود: اگر می خواهیم روی پای خود بایستیم و دنباله رو کسی نباشیم باید پژوهشی انجام دهیم که مرز دانش را بکشند و ما را در مسیر تعالی قرار دارد.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: هر پژوهشی که بتواند حتی به اندازه یک تار مو وابستگی ما به خارج را قطع کند، پژوهشی است که استقلال ما را تضمین می کند.

وی ادامه داد: علت اینکه در خارج از کشور به دانشجویان ایرانی یا سایر کشورها اجازه ورود به علوم انسانی و مدیریتی نمی‌دهند، این است که نمی خواهند هژمونی آنها در جهان بهم بخورد. باید بدانیم علوم انسانی است که می تواند باعث پیشرفت نیروی انسانی و در نتیجه پیشبرد صنعت شود.

سیاری تاکید کرد: ما باید به یافته های پژوهشگران علوم انسانی توجه بیشتری بکنیم. ما در این حوزه اسناد بالا دستی بسیار ارزشمندی داریم که باید به آنها رجوع کنیم تا سطح دانش علوم انسانی خود را بالا ببریم

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی