جمعه 30 شهریور 1403

در آستانه فینال جام حذفی بین پی‌اس‌جی و لیون / خشونت افسارگسیخته در فرانسه: شهر را آتش زدند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
در آستانه فینال جام حذفی بین پی‌اس‌جی و لیون / خشونت افسارگسیخته در فرانسه: شهر را آتش زدند!

در آستانه فینال جام حذفی فرانسه بین پی‌اس‌جی و لیون، شهر میزبان مسابقه شاهد خشونت افسارگسیخته هواداران دو تیم بود.

به گزارش "ورزش سه"، درگیری هواداران تیمهای فوتبال اغلب در حد درگیری گروه‌ها چند نفره و پرتاب سنگ و صندلی است اما شهر لیل در فرانسه، میزبان برگزاری دیدار فینال جام حذفی این کشور، ساعتی پیش از برگزاری این مسابقه شاهد خشونتی افسارگسیخته و غیر قابل تصور بود.

گزارش‌ها از شهر لیل حاکی است درگیری هواداران دو تیم فینالیست، پاری سن ژرمن و لیون، از حد درگیری فیزیکی بین هواداران فراتر رفته و تا این لحظه شاهد آتش زدن یک پمپ بنزین و چندین دستگاه اتوبوس بوده‌ایم.

رسانه‌های فرانسوی می‌گویند دو گروه چند ده نفره از طرفداران دو تیم در نزدیکی شهر لیل در حال حرکت به سمت ورزشگاه پی‌یر مائوروی بودند که با هم درگیر شدند. این استارت درگیری‌ها بود ولی کار به جاهای باریک کشیده شد.

بعد از دقایقی از شروع درگیری‌ها پلیس لیل گزارش داد در چندین نقطه از شهر گزارش‌هایی مبنی بر تخریب شدید اموال عمومی دریافت کرده است. بر اساس این گزارش‌ها تا این لحظه یک پمپ بنزین و دو اتوبوس شهرداری به آتش کشیده شده است.

درگیری‌های گسترده و دود ناشی از آتش‌سوزی‌ها باعث شده بزرگراه A1 که از جمله شاهراه‌های ارتباطی فرانسه به حساب می‌آید بسته شود. نیروهای پلیس و ضدشورش به محل درگیری‌ها اعزام شده‌اند.

در جدیدترین گزارش از شهر لیل اعلام شد که چندین اتوبوس هواداران پاری سن ژرمن در حال عزیمت به ورزشگاه توسط هواداران نقاب‌پوش لیون متوقف شده و مورد حمله قرار گرفته است.

در آستانه فینال جام حذفی بین پی‌اس‌جی و لیون / خشونت افسارگسیخته در فرانسه: شهر را آتش زدند! 2
در آستانه فینال جام حذفی بین پی‌اس‌جی و لیون / خشونت افسارگسیخته در فرانسه: شهر را آتش زدند! 3
در آستانه فینال جام حذفی بین پی‌اس‌جی و لیون / خشونت افسارگسیخته در فرانسه: شهر را آتش زدند! 4