سه‌شنبه 3 مهر 1403

در تیم ما همه انگیزه دارند / اشلوت: انگار هفت هشت سال است سرمربی لیورپولم

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
در تیم ما همه انگیزه دارند / اشلوت: انگار هفت هشت سال است سرمربی لیورپولم

آرنه اشلوت، سرمربی لیورپول، به ستایش از بازیکنانش پرداخت و گفت ستاره‌های لیورپول چندین سال است که از نظر فنی در اوج هستند.

به گزارش "ورزش سه"، از فصل جدید لیگ برتر انگلیس تنها 5 هفته گذشته ولی لوئیس دیاز در همین مدت کوتاه نشان داده که واقعا احیا شده است. با توجه به اینکه لیورپول عملا با تغییرات حداقلی از نظر بازیکن و تاکتیک به میدان می‌رود مشخص است که مسئول این تغییر بزرگ در عملکرد دیاز را باید یک نفر دانست: آرنه اشلوت.

بدون اینکه بخواهیم از مربی بزرگی مثل یورگن کلوپ که لیورپول را از خاکستر بلند کرده و به یکی از بهترین تیمهای دنیا تبدیل کرد خرده بگیریم ولی واقعیت این است که حتی خود یورگن در آخرین ماه‌های حضورش در لیورپول تاکید کرده بود که تیم از نظر تاکتیکی نیاز به تغییر دارد.

لوئیس دیاز حتی در آغاز فصل جدید از دو جبهه با انتقاد مواجه شد. هموطنان او در کلمبیا لوئیس را به بازی ضعیف در تیم ملی متهم کردند و لیورپولی‌ها بعد از باخت به ناتینگهام فارست او را از عوامل اصلی دانستند.

اما درخشش دیاز در بازی این هفته همه انتقادها را بی‌اثر کرد. هواداران در شبکه‌های اجتماعی حالا او را با اسطوره‌هایی مثل صلاح، مایکل اوون و رابی فاولر مقایسه می‌کنند.

لیورپول فردا در مرحله سوم جام اتحادیه در آنفیلد میزبان بولتون است. آرنه اشلوت در نشست خبری این مسابقه با سوالهایی درباره احیا شدن لوئیس دیاز و پنج گلی که او در این فصل در پنج هفته برای تیم زده مواجه شد.

خبرنگار: لوئیس دیاز انگار بیشتر از قبل انگیزه دارد. چکار کردی که لوئیس اینطور شده؟

اشلوت: من 8 یا 9 سال است که لیورپول را دقیق زیر نظر دارم و دنبال می‌کنم. راستش در همه این مدت چیزی که دیدم این بود که همه بازیکنان لیورپول، چه آنهایی که ماندند و چه آنهایی که رفتند همیشه بمب انگیزه بودند. تا جایی که من می‌دانم همه مربیان لیورپول تیم را طوری ساختند که وقتی توپ را در اختیار ندارد عالی کار کند. ما هم الان اینطور بازی می‌کنیم. ولی برای اینکه تیم بدون توپ عالی باشد نیاز به حداکثر انرژی بازیکنان‌تان دارید. در چنین تیمی همه باید انگیزه داشته باشند و من واقعا از این بابت خوشحالم".

سرمربی لیورپول در ادامه بدون اینکه مستقیما به لوئیس دیاز اشاره کند گفت که همه بازیکنانش از زمانی که او هدایت لیورپول را به دست گرفته عملکردی عالی داشته و فراز و فرود نداشته‌اند:" من هیچ تغییری نمی‌بینم. اگر شما و هواداران تغییر می‌بینید شاید حق با شما باشد چون بازی‌های بیشتری از لیورپول را از نزدیک دیده‌اید. من بازی‌ها را دنبال می‌کردم ولی چون در تیم دیگری بودم نمی‌توانستم خیلی دقیق بشوم. ولی تا جایی که من دیده‌ام بازیکنان لیورپول در چند سال اخیر همیشه در یک سطح خوب بازی کرده‌اند".

در تیم ما همه انگیزه دارند / اشلوت: انگار هفت هشت سال است سرمربی لیورپولم 2