سه‌شنبه 12 تیر 1403

در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی توقف نکنید

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی توقف نکنید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از قرار گرفتن استان در وضعیت هشدار سطح زرد خبر داد و گفت: اثر مخاطره این سامانه را لغزندگی جاده‌ها و سقوط سنگ در جاده‌های کوهستانی، آب گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، سقوط سازه‌های سست، شکستگی درختان است.

مهدی مهرور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تقویت امواج ناپایدار از عصر امروز دوشنبه تأ سه شنبه در منطقه البرز مرکزی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز ادامه داد: به موجب این وضعیت آب و هوایی و با توجه به ماهیت تندری و فعالیت محلی این ناپایداری‌ها به ویژه در ساعات عصر و شب وزش باد شدید و لحظه‌ای، گرد وخاک، غبار و در ارتفاعات استان رگبار و رعد وبرق، وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.

وی در ادامه اثر مخاطره این سامانه را لغزندگی جاده‌ها و سقوط سنگ در جاده‌های کوهستانی، آب گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، سقوط سازه‌های سست، شکستگی درختان عنوان کرد.

مهرور پرهیز از سفرهای غیر ضروری و احتیاط در تردد از جاده‌های کوهستانی, خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی و دامنه کوه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست و رعایت نکات ایمنی در فعالیت‌های عمرانی احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در کنار ساختمان‌های نیمه کاره، درختان کهن سال و تابلوهای تبلیغاتی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی را ضروری دانست.